Topul SUV-urilor în România

Autor: Alexandru Banu 04 dec. 2007 Dosar & Analize

Cei cu adevărat pretenţioşi au ales SUV-urile de lux, din gama producătorilor ce îşi dispută tărâmul premium. În primele zece luni, ierarhia vânzărilor în România este cea inversă cronologiei în care producătorii germani au apărut pe piaţă cu modele cu tracţiune integrală şi gardă la sol înaltă.

Ultimul venit, Audi Q7, este preferatul românilor, fiind cel mai vândut SUV de lux în 2007, cu 556 de unităţi. Motorizarea cea mai frecventă printre noi posesori de Audi Q7 este aceeaşi cu cea mai populară de la Touareg, adică 3,0 TDI.

Podiumul este completat de BMW X5 şi Mercedes ML, care, deşi au ajuns fiecare la a doua generaţie, sunt “faultate” de fraţii cu acelaşi badge: X3 în cazul BMW sau GL şi R-Class în cazul Mercedes.

La capitolul SUV-uri performante, cu comportament sportiv, două modele îşi dispută clienţii doritori de adrenalină. Câştig de cauză are Range Rover Sport, cu 112 unităţi, în timp ce Porsche Cayenne a convins numai 88 de clienţi. Totuşi, Porsche are preţuri mult mai mari şi oferă doar motorizări pe benzină, în timp ce modelele britanice au sub capotă preponderant propulsoare diesel.

În total, în primele zece luni, s-au comercializat 1.904 SUV-uri de lux, cu aproape 200 de unităţi mai mult decât limuzinele de clasă mare şi de lux. Ceea ce înseamnă că românii cu bani foarte mulţi sunt din ce în ce mai atraşi de impozanţa pe care le-o conferă SUV-urile de categorie superioară, în aceleaşi codiţii de confort şi de lux ca limuzinele.

Ca o concluzie, procentul important de creştere arată că SUV-urile sunt printre cele mai dorite autovehicule în România. Structura vânzărilor ilustrează un fenomen interesant: cu cât bugetul alocat achiziţionării unui automobil este mai mare, cu atât este mai probabilă o orientare către segmentul autovehiculelor de teren, mai ales când factorul lux intră în joc. Chiar dacă majoritatea acestor maşini nu vor ieşi aproape niciodată în afara şoselelor.


SUV-uri de lux Benzina Diesel Total
Audi Q7 29 527 556
BMW X5 45 369 414
Mercedes ML 31 322 353
Jeep Grand Cherokee 0 220 220
Range Rover Sport 9 103 112
Mercedes GL 1 102 103
Porsche Cayenne 88 0 88
Lexus RX 60 0 60
Range Rover 11 44 55
Cadillac Escalade 12 0 12
Toyota Land Cruiser 100 0 3 3
Total 286 1690 1976

Intitulate pompos Sport Utility Vehicles (în locul învechitelor apelative vehicule de teren“ sau “maşini 4×4”), împărţite pe numeroase categorii şi adaptate la necesităţile cotidiene, aceste modele devin tot mai populare pe străzile mioritice.

Românii potenţi financiar au devenit cei mai frenetici clienţi, adoptând SUV-urile ca maşini de familie, în detrimentul modelelor dedicate utilizării familiste. Astfel, SUV-urile sunt preferate în detrimentul monovolumelor sau berlinelor de clasă medie şi mare, după cum o arată cifrele APIA pentru perioada ianuarie-octombrie 2007.

În topul autoturismelor de la noi, SUV-urile ocupa un onorant loc trei, în urma autoturismelor de oraş şi a celor compacte :

  • autoturisme de oraş: 67.656 unităţi

  • berline clasa compactă: 64.325 unităţi

  • SUV-uri: 14.932 unităţi

  • berline şi breakuri clasa medie: 13.963 unităţi

  • monovolume: 2.803 unităţi

  • limuzine clasa mare: 1430 unităţi

Evoluţia segmentului este caracterizată de un plus de 77%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creştere superioară dinamicii pieţei în acelaşi interval. Acest segment este cel mai efervescent în România în ultimii ani, crescând pe fondul extinderii ofertei producătorilor.

Cea mai importantă cotă de piaţă în acest segment o deţine Hyundai, unul din trei SUV-uri vândute în România purtând sigla producătorului coreean. Pe locul secund se situează Toyota, care vinde aproximativ 10% din totalul de autoturisme de teren din România, iar pe locul al treilea îi găsim pe germanii de la VW, al căror model Touareg acaparează aproape 8% din segmentul SUV-urilor.

De altfel, VW Touareg este al treilea cel mai bine vândut SUV în primele zece luni ale lui 2007, depăşind surprinzător Toyota RAV-4, al cărei preţ este mai mic.

În cazul unei repartizări pe sub-clase ale segmentului SUV, observăm că există diferenţe în comportamentul consumatorului de la o diviziune la alta. Modelele de dimensiuni şi propulsoare mici sunt preferate cu motorizări pe benzină, spre deosebire de cele mai mari sau de lux care sunt comandate cu propulsoare diesel de puteri mari.

În cazul SUV-urilor Hyundai, care conduc detaşat vânzările, preţul redus contează în mai mare măsură decât dotările, performanţele sau imaginea de marcă. Perechea Tucson şi Santa Fe s-a încoronat în 2007 ca bestseller, cu cele 2.812, respectiv 2.094 unităţi comercializate în primele zece luni.

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide