Grupa mică dă bestseller-ul
SUV-urile din grupa mică, fără pretenţii de escapade în sălbăticie sau dotări de lux, sunt dominate la vânzări de modelul Hyundai Tucson, cu cele 2.812 unităţi comercializate. Versiunea cea mai cerută în această perioadă a fost cea de bază cu propulsor de 2,0 litri pe benzină, peste 50% dintre clienţi optând pentru această motorizare, cu un preţ foarte atractiv.
Rivalii direcţi ai coreeanului se păstrează la un ecart confortabil, fratele Kia Sportage fiind comercializat în doar 221 exemplare, iar Fiat Sedici şi Suzuki SX4 sunt nesemnificative ca volum de vânzări – unul dintre motive fiind şi lansarea mult mai târziu pe piaţa noastră a ultimilor doi fraţi gemeni.
Abilităţile off-road ale acestor modele sunt limitate, iar multe dintre ele au tracţiunea integrală ca opţional, fiind alternative cu gardă mai înaltă, dar fără un plus de lux sau spaţiu, la autoturismele din clasa compactă.
SUV-uri mici | Benzina | Diesel | Total |
Hyundai Tucson | 1529 | 1283 | 2812 |
Kia Sportage | 27 | 194 | 221 |
Suzuki SX-4 | 75 | 9 | 84 |
Lada Niva | 61 | 0 | 61 |
Suzuki Jimny | 28 | 0 | 28 |
Fiat Sedici | 13 | 10 | 23 |
Total | 1733 | 1496 | 3229 |
Duelul compact tranşat de Santa Fe
SUV-urile compacte, cu mai mult chef de joacă în zăpadă sau pe teren accidentat decât cele mici, sunt cele mai comercializate şi propun o paletă mai largă de modele, configuraţii şi preţuri. Fiind mai gurmande prin prisma gabaritului mai impozant, comenzile clienţilor se focalizează în special pe variantele diesel.Cel mai popular reprezentant al acestui segment este Hyundai Santa Fe, modelul coreean atrăgând 2.094 de clienţi, dintre care aproape 80% s-au orientat către versiunea 2,2 CRDI. Modelul care îl urmează în topul vânzărilor de SUV-uri compacte este Toyota RAV 4, podiumul fiind încheiat de un alt nipon, Mitsubishi Outlander, care reuşeşte vânzări mult mai bune decât generaţia precedentă.
SUV-urile compacte au totalizat în primele zece luni vânzări de 5.970 unităţi, fiind cele mai comercializate modele cu valenţe off-road. Din acest total, 75% din clienţi au mers pe mâna motorizărilor diesel, în ciuda preţului ceva mai mare.
De remarcat că aceste vehicule de teren, cu preţuri de bază între 22.000 şi 45.000 euro, au înregistrat vânzări duble faţă de monovolume care s-ar încadra în aceeaşi marjă de preţ şi dotări. Segmentul MPV-urilor este subdimensionat în România, la fel ca în întreaga Europa, de altfel, tocmai datorită atracţiei mai mari pe care o exercită crossoverele.
SUV-uri Compacte | Benzina | Diesel | Total |
Hyundai Santa Fe | 21 | 2073 | 2094 |
Toyota Rav 4 | 583 | 532 | 1115 |
Mitsubishi Outlander | 0 | 841 | 841 |
Chevrolet Captiva | 34 | 321 | 354 |
Hover CUV | 246 | 0 | 246 |
Land Rover Freelander II | 2 | 230 | 232 |
Nissan X-Trail | 31 | 160 | 191 |
Subaru Forester | 184 | 0 | 184 |
Honda C-RV | 67 | 61 | 128 |
Opel Antara | 110 | 4 | 114 |
Ssang Yong Actyon | 0 | 80 | 80 |
Jeep Wrangler | 3 | 41 | 44 |
Suzuki Grand Vitara | 13 | 30 | 43 |
Jeep Patriot | 0 | 33 | 33 |
Land Rover Defender | 0 | 29 | 29 |
Jeep Compass | 0 | 24 | 24 |
Subaru Outback | 22 | 0 | 22 |
Volvo Cross Country | 11 | 0 | 11 |
Alfa Romeo Crosswagon | 0 | 5 | 5 |
Total | 1326 | 4464 | 5790 |