Topul celor mai fiabile maşini second hand în 2013 (Warranty Direct)
Compania Warranty Direct are o modalitate interesantă pentru realizarea topului fiabilităţii. Astfel, specialiştii companiei analizează dosarele de service ale maşinilor second hand care beneficiază de garanţia firmei şi acordă punctaje în funcţie de gradul de complexitate al intervenţiei, dar şi în funcţie de costuri.
Prin urmare, cu cât punctajul este mai mic înseamnă că maşina respectivă este mai fiabilă, deoarece înseamnă reparaţii mai puţine şi costuri mai mici.
Iată care sunt cele mai fiabile mărci auto din Marea Britanie în 2013:
- Honda – 39 puncte
- Suzuki – 46 puncte
- Hyundai – 63 puncte
- Subaru – 63 puncte
- Toyota – 70 puncte
- Lexus – 81 puncte
- Chevrolet – 88 puncte
- Mitsubishi – 89 puncte
- Ford – 94 puncte
- Mazda – 94 puncte
- Nissan – 96 puncte
- Fiat – 97 puncte
- Citroen – 101 puncte
- Skoda – 101 puncte
- Peugeot – 105 puncte
- Daewoo – 117 puncte
- Smart – 118 puncte
- Kia – 119 puncte
- SEAT – 126 puncte
- Vauxhall – 127 puncte
- Volkswagen – 135 puncte
- MINI – 138 puncte
- Renault – 142 puncte
- Rover – 151 puncte
- Saab – 168 puncte
- BMW – 173 puncte
- Volvo – 173 puncte
- MG – 183 puncte
- Jaguar – 185 puncte
- Mercedes-Benz – 219 puncte
- Audi – 230 puncte
- Jeep – 232 puncte
- Chrysler – 246 puncte
- SsangYong – 247 puncte
- Alfa Romeo – 251 puncte
- Porsche – 270 puncte
- Land Rover – 325 puncte
- Bentley – 482 puncte
Pentru al nouălea an consecutiv, Honda este considerată de Warranty Direct cea mai fiabilă marcă din Marea Britanie. În plus, 7 din primele 10 mărci sunt japoneze, Suzuki fiind pe a doua poziţie. Coreenii de la Hyundai au evoluat considerabil, ajungând la nivelul lui Subaru şi depăşind Toyota, dar şi Chevrolet are o poziţie meritorie în top.
Dintre mărcile germane generaliste foarte populare în restul Europei cel mai bine plasat este Ford, în timp ce Vauxhall (omologul lui Opel) şi Volkswagen sunt la distanţă mare în spate – ba chiar VW este mai prost plasat decât mărcile-surori Skoda şi Seat.
Relativ surprinzătoare sunt poziţionările bune ale mărcii italiene Fiat şi ale celei franţuzeşti Citroen, contrazicând folclorul fiabilităţii reduse a maşinilor italiene şi franţuzeşti.
Mărcile premium germane au o poziţionare undeva după jumătatea clasamentului, BMW devansând Mercedes-Benz şi Audi, în timp ce Porsche plăteşte tribut costurilor foarte mari ale intervenţiilor în service, deşi rata defecţiunilor este mică.