La polul opus se află Peugeot 307 CC, model ce îşi trăieşte ultimele clipe de viaţă, dar nu reuşeşte să se ridice la nivelul succesului fratelui mezin 207 CC, premiant la grupa mică.
De remarcat faptul că în acest segment versiunile cabrio cu motorizare diesel sunt printre cele mai solicitate. De exemplu, la VW Eos propulsorul 2.0 TDI contează în proporţie de 35% din totalul vânzărilor. Evoluţia calitativă a acestor propulsoare în ultmii ani şi apropierea atât ca performanţe, cât şi ca rafinament, de cele pe benzină, sunt explicaţiile asaltului motorinelor pe un teren destul de snob.
Aceste modele au ca principal avantaj faptul că, fiind dezvoltate pe platforme de volum, cu costuri reduse de proiectare şi modularitate sporită, au putut fi uşor convertite în modele de lifestyle, dar fără preţuri exorbitante. De asemenea motorizările folosite sunt atât economice cât şi vârfurile de gamă, satisfăcând în principal nevoile consumatorilor de cabrio fără pretenţii de exclusivism.
Cabriolete medii | |||
Model | Unităţi vândute | Preţuri DDP | |
Varianta de bază |
Varianta de top |
||
VW Eos | 73 | 23.412 | 33.434 |
Opel Astra TwinTop | 8 | 23.500 | 29.951 |
Volvo C70 | 3 | 35.105 | 42.614 |
Renault Megane | 2 | 23.450 | 27.152 |
Peugeot 307 CC | 1 | 24.712 | 30.559 |
VW Beetle | 1 | 19.535 | 23.853 |
Se spune că omul gospodar îşi face iarna car şi vara sanie – parafrazând celebra zicală, am vrut să verificăm dacă omul la modă se aliniază tendinţelor şi îşi achiziţionează în perioada pre-estivală cabriolet pentru promenade pe faleză în timpul verii. Astfel, am ales ca reper temporal primele patru luni ale anului, perioadă în care, teoretic, condiţiile meteo nu sunt cele mai bune pentru plimbări cu pletele în vânt, dar este momentul potrivit pentru a mai primi un membru cu valenţe recreaţionale în garaj.
În perioada ianuarie-aprilie 2008, românii şi-au cumpărat 205 cabriolete, în creştere cu aproximativ 42% faţă de acelaşi interval al anului precedent. Acest segment de nişă devansează ca plus relativ galopul pieţei auto per ansamblu. Deşi, de obicei, un cabrio ocupă rolul de a doua sau a treia maşină în garajul unei familii, cifrele arată că mai există destul potenţial de creştere.
Publicul ţintă, reprezentat de oameni cu venituri peste medie, manifestă un comportament diferit în achiziţia unui automobil cabrio. Astfel promoţiile şi avantajele oferite din importatori nu au o influenţă aşa de mare în evoluţia segmentului.
În ciuda dinamicii accentuate, ierarhiile rămân destul de "bătute în cuie", iar modelele fruntaşe rămân pe poziţii: VW Eos rămîne cel mai bine vândut cabriolet, Peugeot 207 CC este preferatul femeilor, iar BMW Seria 3 Cabrio reprezintă alegerea în materie de lux.
De asemenea, se observă ca o tendinţă generală faptul că modelele cu plafon metalic retractabil (coupe cabrio) au câştig de cauză în faţa modelelor care încă mizează pe clasicul acoperiş textil. Acest lucru demonstrează că, în ciuda caracterului lifestyle, aspectul practic nu este neglijat de cei care investesc într-un astfel de model. Motorizările pe motorină, considerate nerafinate şi nepotrivite pentru a rula în aer liber, încep să spargă barierele şi îşi găsesc locul pe tot mai multe modele cabrio.
Vânzări cabrio în România | |
Total | 205 |
Cu hard top | 159 |
Cu soft top | 46 |
Benzină | 158 |
Motorină | 47 |
Cu toate că oferta în România este destul de variană şi neomogenă, ea se adresează tuturor gusturilor şi, de la un standard financiar în sus, pentru toate buzunarele. Astfel, putem delimita câteva subcategorii, ale căror ierarhii şi evoluţii le puteţi urmări în paginile următoare.