Top cabriolete în România

Autor: Andrei Nan 26 sept. 2007 Dosar & Analize

Conform statisticilor APIA, românii s-au înghesuit în acest an să cumpere modele cabrio, în primele opt luni ale acestui an fiind vândute 474 de bucăţi, ceea ce înseamnă o creştere de 116% faţă de anul trecut. Suma totală cheltuită de clienţi pe maşini decapotabile depăşeşte 11 milioane de euro, bani care nu includ taxele (în plus, estimarea este făcută pentru variantele de bază).

Primul loc al acestui clasament este ocupat de VW Eos, o maşină al cărui preţ de bază, fără taxe, este de 19.674 euro, fiind cu aproximativ 4.000 de euro mai scumpă faţă de maşina aflată pe locul 2, Peugeot 207 CC. Dacă ar fi să ne luăm după vociferările românilor, şi anume că nu avem suficienţi bani, atunci în mod logic cel mai vândut cabrio ar trebui să fie Smart ForTwo Cabrio al cărui preţ este de 11.285. Evident între maşina de pe locul unu şi Smart diferenţele sunt de la cer la pământ, doar dacă ne uităm la dimensiunile celor două şi la numărul de pasageri. Cei 4.000 de euro faţă de ocupanta locului doi se regăsesc în lista mai bogată de dotări ale maşinii nemţesti, listă din care nu lipsesc aerul condiţionat automat „Climatronic”, jantele de aliaj de 16” sau 17” sau ESP-ul.

Despre Peugeot 207 CC, maşina care se află pe cel de-al doilea loc al topului, se poate spune că este cea mai onestă ofertă în materie de cabriolete. Preţul de 15.736 euro, nu foarte piperat pentru o astfel de maşină şi dotările echipării de bază, dintre care enumerăm geamuri acţionate electric faţă/spate, aer condiţionat, ABD+EBD, airbaguri frontale şi laterale şi MP3 player, fac din 207 CC compromisul în materie de cabriolete pe care care l-au înţeles 49 de români.

Locul trei este ocupat de cea mai scumpă maşină dintre primele trei, BWM Seria 3 Cabrio, care are un preţ de bază de 32.980 de euro, fiind cu aproximativ 13.000 mai scumpă decât modelul plasat pe locul unu. Preţul ridicat se reflectă atât în dotări, dar şi în performanţele propulsorului şi imaginea premium a mărcii bavareze. Cea mai mică motorizare pentru BMW este motorul de 2,0 litri, care dezvoltă o putere de 170 CP, în timp ce motorul de bază pentru 207 CC este de 1,6 şi 120 CP, iar pentru Eos este de 1,6 litri şi dezvoltă 115 CP.

O maşină de succes, în ceea ce priveşte statisticile acestui an, este Opel Astra TwinTop, care a contorizat în opt luni 20 de unităţi vândute, faţă de 2 în perioada similară a anului trecut, ceea ce înseamnă o creştere de 900%. La polul opus de află Megane CC care a înregistrat doar 7 maşini vândute, faţă de 23 de uniţăţi comercializate anul trecut.

În urma acestui top se poate spune clar şi răspicat, că românii amatori de decapotabile preferă CC-urile, opt din primele zece maşini ale topului adoptând configuraţia cabrio-coupe, ale cărei avantaje de ordin practic se pare că surclasează fără drept de apel stilul clasic, al cabrioletelor cu soft-top.

Marcă şi model Unităţi vândute 8 luni Variaţia 2006/2007 Preţ (fără TVA)
2007 2006
VW EOS 190 47 304,26 19.674
Peugeot 207 CC 49 0 15.736
BMW Seria 3 Cabrio 36 1 3500,00 32.980
Peugeot 307 CC 28 48 -41,67 20.766
Astra TwinTop 20 2 900,00 19.664
Mercedes SLK 20 22 -9,09 31.095
Mazda MX5 16 10 60,00 15.800
Micra CC 15 10 50,00 14.229
BMW Seria 6 Cabrio 14 0 62.980
Aud TT Roadster 13 0 30.300
VW Beetle 13 6 116,67 16.250
Smart fortwo 12 5 140,00 11.285
Mini Cooper S 8 5 60,00 19.480
Megane CC 7 23 -69,57 19.496
Mercedes CLK Cabrio 6 5 20,00 38.645
Honda S2000 4 6 -33,33 27.980
Mini Cooper 4 7 -42,86 15.980
Audi A4 Cabrio 3 10 -70,00 34.129
BMW Z4 3 0 24.900
Mini One 3 2 50,00 16.980
Mercedes SL 3 4 -25,00 72.620
Jaguar XK8 Cabrio 2 0 77.060
Saab 9-3 2 5 -60,00 30.144
Citroen C3 Pluriel 1 1 0,00 12.521
Lexus SC 1 0 73.524
Opel GT 1 0 26.471
Total 474 219 116,44

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide