16. Mazda MX-5
Sinceri să fim, e una dintre cele mai aşteptate maşini de către ProMotor, fie şi pentru că precedenta generaţie a fost incredibil de distractivă la condus, iar noua generaţie nu doar că arată senzaţional, dar promite să ducă mai departe sentimentul de kart nebun care a făcut celebră Miata, sau MX-5, cum e cunoscută în Europa. În showroom-uri în prima parte a anului.
Love, love, love, love, love, love…
17. Mercedes-Benz GLE / GLE Coupe
Arma contra lui X6 poartă numele de GLE Coupe, iar arma contra lui X5, de GLE. Ştim deja cum arată noul GLE Coupe, noi zicem că arată foarte bine, deşi părerile sunt împărţite, rămâne de văzut cum va arăta şi noul GLE. Oricum, fanii Mercedes-Benz pot sta liniştiţi: aşa cum s-a vândut pe rupte X6, deşi toată lumea a avut de comentat cu privire la exteriorul său, aşa se va vinde şi noul GLE Coupe…
Armă anti-X6, noul GLE Coupe e o bestie de sine stătătoare
18. Mercedes-Benz GLC
Actualul Mercedes-Benz GLK îşi va schimba şi numele, şi generaţia, odată cu finalul lui 2015. Vom vorbi de acum încolo de Mercedes-Benz GLC, iar noutăţile vor fi majore: o maşină cu accent mai mare pus pe confort şi tehnologie, un upgrade major al actualului GLK, care a rămas cam în urma concurenţei…
19. MINI John Cooper Works
Noul MINI John Cooper Works este mai spaţios, mai rapid, mai agil, mai sexy şi mai bine tehnologizat decât fostul JCW. A, şi mai economic. De parcă i-ar păsa de aşa ceva cuiva care îşi cumpără una dintre cele mai demenţiale arme de distracţie în masă care există astăzi pe planetă… Din prima parte a anului şi în România.
20. Mitsubishi L200
Una dintre cele mai iubite camionete japoneze, noua L200 a fost deja lansată în Japonia şi va ajunge şi în Europa în cursul lui 2015. Adusă la zi din toate punctele de vedere, va miza pe abilităţile foarte bune în off-road şi pe noile tehnologii de asistenţă a şoferului, pe un segment deja foarte aglomerat.
Dacă versiunea europeană va păstra faţa asta, va speria multă lume…
21. Nissan Murano
Lansat deja la americani de aproape un an, noul Nissan Murano arată ca ieşit dintr-un film SF, iar interiorul promite să concureze de la egal cu mărcile premium, fără să intre totuşi pe teritoriul deja ocupat de Infiniti în cadrul grupului.
22. Opel Corsa
Noua generaţie de Corsa a fost deja prezentată la Paris, în toamna lui 2014, dar ajunge abia acum la dealeri. Îmbunătăţită din toate punctele de vedere, noua Corsa are tehnologii la bord care se regăseau până acum doar în segmentele superioare, un spaţiu interior mai mare, precum şi motorizări complet noi.
23. Opel Karl
Deşi mai mic decât Corsa, e practic o Corsa condensată, pentru că noul Opel Karl, înlocuitorul lui Agila, vine cu suficiente tehnologii şi dotări care nu se regăseau pe aceasta din urmă. De aşteptat la un preţ de pornire de sub 10.000 de euro.
Uitaţi de Agila, noul Karl nu mai are nimic în comun cu ea!
24. Opel Astra
Noua generaţie de Opel Astra va fi prezentată, cel mai probabil, abia în toamnă, urmând să ajungă la vânzare în 2016. Din ce ştim până acum, va beneficia de toate motorizările noi din gama GM, dar şi de tehnologii de asistenţă a şoferului care sunt preluate direct de la Insignia. Este şi prima maşină Opel cu design inspirat din conceptul Opel Monza, aşadar putem spera ca designul final să fie unul senzaţional pentru Opel.
25. Renault Megane
Renault Megane IV este aşteptat, de asemenea, pentru finalul lui 2015, urmând să ajungă pe piaţă abia în 2016. Uitaţi-vă bine la conceptul Eolab dacă vreţi să aflaţi formele generale ale următoarei generaţii de Megane, care promite să readucă Renault într-o luptă egală cu ceilalţi producători de volum. Motoare Euro 6, inclusiv dieseluri echipate cu un NOx Trap care să reducă dramatic emisiile de microparticule, dar şi un biturbo de 160 CP şi tehnologii avansate de asistenţă a şoferului – toate ar trebui să-i permită noului Megane să ne farmece până după orizontul anului 2020.
Noul Megane IV, în opinia celor de la largus.fr
26. Skoda Superb
Noua Skoda Superb promite să fie un veritabil Passat cehesc, păstrând însă toate argumentele în favoarea sa: preţ mai mic, spaţiu mai mare, tehnologii şi motoare suficient de avansate pentru a atrage public de la celelalte mărci de volum, dar şi dintre clienţii premium care vor opta pentru un Superb mai bine dotat în defavoarea unor limuzine entry-level. Prezentat în primăvară, din vară ar trebui să intre în vânzare.
27. Suzuki Vitara
Concurent pentru Juke, Mokka sau 2008, noul Vitara ajunge în România în prima parte a anului şi va încerca să smulgă ceva din cota de piaţă a concurenţilor mai galonaţi prin combinaţia obişnuită: preţ accesibil, dotări suficiente, fiabilitate de invidiat.
28. Toyota Prius
Noul Prius promite să renunţe la designul pasabil al exteriorului în favoarea unei siluete mai sexy, dar va păstra toate atuurile interiorului confortabil şi spaţios. Va fi şi o maşină mai uşoară, datorită folosirii unui pachet de baterii mai puternice dar mai uşoare, şi va avea o autonomie electrică puternic crescută. Posibil să aibă şi o versiune cu tracţiune integrală, dar vom afla mai multe în partea a doua a anului.
29. Volkswagen Passat
Deja testat de noi la începutul iernii, noul Volkswagen Passat ajunge în ianuarie în showroom-uri şi va fi fără îndoială cea mai bine vândută maşină din segmentul mediu european. Are toate atuurile de partea sa, iar îmbunătăţirile faţă de precedenta generaţie nu sunt deloc puţine.
30. Volvo XC90
Noul Volvo XC90 intră la vânzare la începutul primăverii lui 2015, iar bagajul uriaş de tehnologii şi dotări îl fac să fie cel mai avansat SUV produs vreodată, în special în privinţa siguranţei pasagerilor. S-a acordat foarte multă atenţie şi confortului, dar şi motorizărilor mai economice.
Noul XC 90 este răspunsul la întrebarea: ce ar face suedezii dacă ar avea la dispoziţie banii chinezilor?
Pentru programul saloanelor auto principale din 2015, accesaţi pagina următoare.