BMW Seria 5 facelift vs. Cadillac CTS vs. Maserati Ghibli
Clasa mare este dominată în Europa de triada germană Audi – BMW – Mercedes-Benz, dar asta nu înseamnă că la Salonul Auto Frankfurt 2013 nu am remarcat încercarea unor outsideri de a muşca puţin din această felie profitabilă.
Din Munchen a aterizat la aceast salon auto BMW Seria 5 facelift, cu modificări estetice imperceptibile, dar cu multe upgrade-uri tehnice (aproape toate motorizările sunt acum Euro 6, de exemplu). Un adevărat exemplu de maşină executive, care va continua să le facă viaţa grea lui Audi A6 şi Mercedes-Benz E-Class.
Ei bine, dacă rivalii Audi şi Mercedes-Benz nu au avut ce să le răspundă bavarezilor, nu la fel putem spune despre americani şi… italieni.
În primul rând, vorbim de premiera europeană a lui Cadillac CTS, o adevărată piesă de rezistenţă a lui General Motors, care, după ce a demonstrat că ATS poate ”agasa” suficient de mult BMW Seria 3, şi-a propus să atace frontal Seria 5. Cel puţin la nivelul imaginii, americanul impresionează, dar oficialii promit că şi sub aspect tehnic vom vedea un CTS foarte competitiv.
Italienii ne oferă, tot în premieră europeană, noul lor Maserati Ghibli, o limuzină cu mai mult suflet decât seriosul Seria 5, cu un interior mai luxos şi cu pedigree tehnic de origine Chrysler, dar şi Ferrari. O maşină care, de când a debutat la Shanghai, a primit doar cuvinte de laudă din partea tuturor.
Cel mai probabil, vânzările combinate ale lui CTS şi Ghibli vor fi pur şi simplu modice în comparaţie cu ale Seriei 5 facelift (care plusează cu versiunile de caroserie Touring şi Gran Turismo), dar e bine de ştiut că alternativele la modelul german pot fi şi non-germane…
BMW Seria 5 facelift vs. Cadillac CTS vs. Maserati Ghibli: 4 – 1 – 2.
Următorul duel, pe pagina următoare