TOP 10: rivalităţi premiere importante la Salonul Auto Frankfurt 2013

Autor: Oraan Mărculescu 16 sept. 2013 Dosar & Analize

Porsche 918 Spyder vs. BMW i8

Două dintre cele mai aşteptate modele supersport au ajuns, în sfârşit, din stadiul de prototipuri în cel de maşini de serie redusă, iar Salonul Auto Frankfurt 2013 a fost terenul perfect pentru confruntarea acestor teribile orgolii teutone.

Într-un colţ al ”ringului” îl avem pe Porsche 918, pentru început în versiunea decapotabilă Spyder. Este un supercar hibrid, care afişează o valoare impresionantă a puterii totale (887 CP) şi a cuplului motor (1.270 Nm), performanţe de top (peste 340 km/h viteza maximă şi 2,8 secunde pentru demarajul până la 100 km/h), dar şi o autonomie electrică de 28 km.

În celălalt colţ al acestui ”ring” regăsim varianta de serie a supercarului eco BMW i8, care se bazează pe un sistem hibrid diferit: motorul pe benzină, de numai 1,5 litri, dar cu 231 CP graţie tehnologiei turbo, pune în mişcare roţile spate, iar cel electric, de 96 kW, îşi transmite puterea roţilor faţă. În total, i8 se laudă cu doar 362 CP, iar demarajul 0-100 km/h se realizează în 4,4 secunde, în timp ce viteza maximă e limitată la 250 km/h. Autonomia maximă se cifrează la 35 km, ceva mai bine decât la Porsche 918.

Ca performanţe, Porsche 918 Spyder stă clar mai bine decât BMW i8, dar asta înseamnă şi un preţ de 6 ori mai mare faţă de al lui i8! Ceea ce ne duce la concluzia că modelul Porsche e gândit ca o maşină de colecţie, în timp ce BMW vrea o maşină supersport cu adevărat eco, dar şi suficient de accesibilă.

Deoarece pragmatismul are un cuvânt mai greu de spus, chiar şi la acest nivel supersport, balanţa înclină spre bavarez.

Prin urmare, Porsche 918 Spyder vs. BMW i8: 20 – 22

Următorul duel, pe pagina următoare

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide