BMW i3 vs. Volkswagen e-Golf
Din punctul de vedere al publicului ecologist, este vorba, de fapt, de cea mai importantă rivalitate din cadrul Salonului Auto Frankfurt 2013, deoarece vorbim, pe lângă orgolii eco, de un imbold puternic dat domeniului maşinilor electrice de doi dintre cei mai prestigioşi constructori auto ai momentului.
Noul BMW i3 apare, în sfârşit, ca model de serie, transpunând în practică, fără schimbări majore, conceptul inaugurat acum doi ani, tot la Frankfurt. Faţă de maşinile convenţionale BMW, noul i3 pare un upercut dat tradiţionalismului, venind cu o caroserie de tip monovolum, uşile având deschidere ca la Rolls Royce, iar interiorul mizează pe un pragmatism tăios, asezonat cu un stil high-tech de înalt nivel.
În schimb, Volkswagen e-Golf nu surprinde prin nimic: arată ca un Golf, iar interiorul e de Golf. Doar sub caroserie se remarcă o schimbare revoluţionară, mai ales pentru fanii curentului TDI: adoptarea propulsiei strict electrice. Vorbim de un motor de 115 CP, care asigură un demaraj 0-100 km/h în 10,4 secunde, în timp ce bateriile litiu-ion promit o autonomie maximă de 190 km.
Prin comparaţie, BMW i3 are un motor electric mai potent, de 170 CP, puterea fiind transmisă roţilor din spate, iar demarajul 0-100 km/h pare de necrezut pentru un monovolum urban: sub 7 secunde. Autonomia maximă teoretică este de 160 km (ceva mai redusă decât la e-Golf), dar i3 oferă şi opţiunea unui sistem range-extender, care presupune folosirea unui motor pe benzină, de numai 650 cmc, pe post de generator de curent electric – autonomia maximă ajunge, astfel, la circa 300 km.
Ca preţuri, BMW i3 porneşte (în Germania) de la 35.000 de euro, în timp ce pentru Volkswagen e-Golf încă nu a fost anunţată o sumă oficială, analiştii estimând că preţul de bază urmează să fie de cel puţin 30.000 de euro. În cazul bavarezilor, e o adevărată surpriză nivelul oarecum acceptabil al preţului, dat fiind nivelul superior de tehnologie integrată (în primul rând folosirea aluminiului şi CFRP pentru construcţia caroseriei).
Rămâne de văzut cât de convingătoare vor fi cele două maşini electrice, dar, pentru moment, avem un rezultat pentru această rivalitate.
BMW i3 vs. Volkswagen e-Golf: 10 – 11.