Lumea designerilor s-a arătat dezamăgită în momentul lansării
SUV-ului Pontiac Aztek, cele mai întâlnite glume pe
marginea acestui model fiind că a fost creionat de… un copil de
grădiniţă. Originalitatea plăteşte tribut ideilor
preconcepute, iar Pontiac Aztek se numără printre maşinile care se
conformează din plin acestei reguli.
Marketat drept „o maşină dedicată generaţiei X” sau chiar
„posibil cea mai versatilă maşină din lume”, Pontiac Aztek
a avut parte de o promovare destul de intensă la
americani, fiind premiul pus în joc la show-ul
„Survivors”, în 2000. Totuşi, maşina nu a supravieţuit prea mult pe
piaţă, fiind scoasă din fabricaţie în 2005.
În ciuda criticilor aduse aspectului, Pontiac Aztek era
o maşină foarte bine echipată şi cu un pachet tehnic destul de
sportiv. De menţionat faptul că instrumentarul de bord a
fost dezvoltat chiar de compania Johnson Controls, care se spune că
a folosit idei chiar de la NASA.
Din păcate pentru planurile GM (care voia să vândă 30.000 de
untăţi anual), maşina s-a dovedit prea scumpă pentru publicul
tânăr, aşa încât vânzările totale nu au depăşit 110.000
unităţi în 5 ani de fabricaţie. În plus, Pontiac Aztek a
„câştigat” numeroase locuri întâi în diverse topuri şi sondaje de
opinie având ca subiect cele mai urâte maşini din lume.