TOP 10: maşinile-eşec din deceniul 2000-2010

Autor: Oraan Mărculescu 05 mai 2011 Dosar & Analize

Fiat Multipla (an lansare: 2002)

În momentul apariţiei, cel mai folosit termen pentru a
descrie familista Fiat Multipla a fost OZN
. Capota
motorului era caraghios de joasă faţă de parbriz (nefiind în
continuarea acestuia), blocurile optice erau împărţite într-un mod
inedit, suprafaţa vitrată era ciudat de mare, iar configuraţia
interioară era de 3+3 locuri.

Locul 3: Fiat Multipla

Probabil cel mai mare neajuns al maşinii ţinea de originea ei:
lumea era obişnuită ca italienii să deseneze maşini plăcute şi
frumoase, nu ciudate şi controversate. Tehnic, Multipla se
baza pe familia de modele compacte Bravo/Brava
, dând
dovadă de o fiabilitate normală.

Vânzările maşinii nu putem spune că au fost un eşec, însă
mulţi potenţiali clienţi au fost pur şi simplu alungaţi de
designul mult prea diferit faţă de maşinile vremii
. Chiar
dacă lumea artistică i-a acordat un interes deosebit maşinii, care
a fost expusă chiar la Muzeul de Artă Modernă din New York.

În 2004, Fiat Multipla a suferit un facelift de
amploare, partea frontală fiind schimbată total
, în stilul
monovolumului de clasă mică Fiat Idea. În 2010, italienii au pus
definitiv pe linie moartă această maşină de familie, care, în mod
interesant, a fost lansată în Italia chiar de la finalul lui 2008,
însă pe principalele pieţe europene a debutat doar trei ani mai
târziu. Multipla a reuşit să îi convingă chiar şi pe chinezi,
producătorul Zotye asamblând acest model în China între 2008 şi
2010.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide