Marele cabriolet ciudat destinat pieţei nord-americane s-a dorit
o reînviere a modelului cu acelaşi nume, care a făcut furori prin
anii ’50 la americani. Având un stil neo-retro relativ
interesant, Ford Thunderbird era o adevărată „barcă”
decapotabilă, care oferea doar două locuri (în ciuda unor
dimensiuni exterioare foarte generoase), iar comportamentul era
departe de a fi sportiv, motorul fiind foarte slab pentru masa
maşinii.
Conceput ca un model iconic, oficialii Ford au dorit să
comercializeze noul Thunderbird într-un număr de 25.000 de
exemplare pe an, preţul de ponire fiind de 40.000 USD. În
momentul lansării, comenzile au fost numeroase, iar maşina a
câştigat chiar şi un premiu din partea revistei Motor Trend, în
paralel fiind nominalizată chiar şi în competiţia North American
Car of the Year.
Însă foarte repede cei de la Ford şi-au dat seama că publicul
s-a schimbat foarte mult într-o jumătate de secol de la
Thunderbird-ul original, iar preţul maşinii a fost considerat de
către public mult prea mare pentru ceea ce oferea. În 2004, la doar
2 ani de la lansarea sa, Thunderbird a înregistrat vânzări
sub jumătate din targetul iniţial, aşa încât în 2005
oficialii au decis să stopeze producţia acestei maşini
neprofitabile.
Insuccesul lui Thunderbird iese şi mai mult în evidenţă
dacă ne raportăm la vânzările primei generaţii, care s-a
vândut în peste 4 milioane de exemplare de-a lungul a 50 de ani! În
America, modernul Ford Thunderbird a devenit o curiozitate, de care
cei mai mulţi dealeri încearcă din răsputeri să scape.