PEUGEOT 106 (1991-2003)
Modelul francez se numără printre maşinile second-hand cam vechi, de aceea este recomandabilă alegerea versiunii facelift, care a început să se fabrice din 1996. Se poate alege şi ”fratele” Citroen Saxo, dar, din nou, recomandarea este să vă îndreptaţi spre versiunea facelift, produsă din 1999.
Peugeot 106 pre-facelift, 1991-1996
Despre Peugeot 106 şi Citroen Saxo (e vorba de aceeaşi maşină, dar cu mici diferenţieri la nivelul aspectului şi, evident, al siglei) se pot spune în general lucruri bune şi foarte bune, simplitatea constructivă asigurându-le o fiabilitate lăudabilă.
Nivelul de echipare e, în general, sub media clasei, chiar şi la versiunile facelift, în timp ce motorizarea de bază de 1,0 litri este de evitat, fiind prea puţin performantă şi având un consum nesatisfăcător.
Peugeot 106 facelift, 1996-2003
În schimb, motorul de 1,1 litri şi 60 CP se dovedeşte o alegere inspirată, la fel ca şi cel de 1,4 litri şi 75 CP, care se pretează şi la drumuri lungi, unde se remarcă şi buna ţinută de drum a acestor citadine, chiar cu mici tendinţe sport. Dieselul de 1,5 litri şi 58 CP e foarte fiabil şi economic, dar e zgomotos şi neperformant.
În general, Citroen Saxo e sensibil mai ieftin decât Peugeot 106, iar la mai puţin de 3.000 de euro se pot găsi exemplare cu circa 100.000 km, după 2000 sau chiar 2001. Motorul pe benzină de 1,4 litri are, în general, un rulaj mai mare cu 20-30.000 km, în timp ce dieselul de 1,5 litri poate fi găsit până în 3.000 de euro doar la rulaje mari, de 180-200.000 km.
Citroen Saxo facelift, 1999-2004
Problemele uzuale ale fraţilor Peugeot 106 şi Citroen Saxo ţin de uzura rapidă şi neregulată a discurilor de frână, în timp ce problemele electrice sunt sporadice. De verificat scurgerile de ulei la motorul de 1,4 litri, care se poate să fi fost utilizat mai sportiv.
O nouă maşină, pe pagina următoare