FORD FIESTA (1995-2002)
De la început trebuie remarcat că această generaţie Fiesta merită câtă vreme vorbim de varianta facelift, care a început să se producă din 1999. Versiunea dinaintea faceliftului nu este cotată prea bine din cauza multiplelor probleme, dar faceliftul a remediat multe dintre acestea, Fiesta având destule atuuri.
Ford Fiesta pre-facelift, 1995-1999 – de evitat aceste versiuni
În primul rând, Fiesta facelift, după 1999, este creditată cu o fiabilitate excelentă, trenul de rulare şi direcţia dovedindu-se robuste, iar motorizările în general fără bătăi de cap. Sunt, însă, de evitat anticul benzinar de 1,3 litri (gurmand şi neperformant), precum şi dieselul de 1,8 litri (consumă mult şi cureaua de distribuţie nu e foarte rezistentă, mai ales în utilizare preponderent urbană).
Ford Fiesta facelift, 1999-2002 – fiabilitate foarte bună
Motorul 1,25 litri şi 75 CP, însă, e foarte reuşit, nefiind cunoscute probleme majore, mai ales în regim de ”tortură” urbană. Nivelul de echipare al versiunii facelift este destul de bun, iar devalorizarea accentuată a maşinii permite accesul, în bugetul de 3.000 de euro, la versiuni foarte bine echipate, cum ar fi nivelurile Ghia sau Elance.
Versiunile în 3 uşi sunt şi mai ieftine
Principial, nu e greu de găsit un model 1.25 de prin 2000, cu circa 100.000 km la bord, în condiţii chiar bune. Se poate face o economie chair de câteva sute de euro la variantele cu 3 uşi, mai puţin căutate. Atenţie, însă, la costul servisării, unele consumabile având preţuri mai mari decât media (plăcuţe de frână, amortizoare, filtre).
O nouă maşină, pe pagina următoare