DACIA LOGAN (2005-2009)
Modelul autohton, prima fază (înainte de apariţia faceliftului), e considerat de către francezi una dintre cele mai interesante oferte de maşini second hand accesibile, oferind o bună fiabilitate şi foarte mult spaţiu interior.
Dacia Logan, faza 1, 2005-2009
Apariţia lui Sandero, dar şi a faceliftului lui Logan a făcut modelul construit până în 2009 să aibă o rată de depreciere mare, dar nu din cauza problemelor tehnice (Logan-ul e o maşină foarte robustă), ci din cauza plasticelor neaspectuoase şi a nivelului de echipare modic – multe modele nu au nici măcar aer condiţionat.
Plastice ieftine şi echipare spartană
De preferat sunt motorizările pe benzină, de 1,4 şi şi 1,6 litri, care rezistă excelent în trafic urban şi unui stil mai neglijent de întreţinere. Practic, punând în balanţă consumul cam ridicat şi servisarea convenabilă, Logan-ul pe benzină se dovedeşte o maşină care nu te lasă la greu, chiar dacă are un kilometraj de circa 150.000 km.
Spaţiu interior mare şi motoare pe benzină fiabile
Dieselul nu e recomandabil dacă a fost utilizat mult în mediu urban (unele motoare au probleme cu injectoarele), mai ales că e greu de găsit un exemplar cu rulaj acceptabil până în 3.000 de euro. Alte probleme care pot apărea în cazul Loganului şi necesită o verificare la achiziţie sunt coroziunea (în general la nivelul panourilor caroseriei şi mai rar la evacuare sau suspensie) sau caseta de direcţie.
O nouă maşină, pe pagina următoare