Staţi, nu aruncaţi cu pietre încă, deşi a compara Hyundai cu BMW
pare strigător la cer. Să analizăm puţin la rece premierele
de la Frankfurt
2009 ale celor două mărci, BMW X1, cel mai mic dintre SUV-urile bazareze,
şi
Hyundai ix35, urmaşul total schimbat al lui Hyundai Tucson, cu
un succes de piaţă foarte bun.
Atât
BMW X1, cât şi
Hyundai ix35 sunt cele mai mici modele SUV din gamele celor doi
constructori. Ok, nu e un argument imbatabil. Ce ziceţi de
observaţia că ambele conţin „x” în denumire? Nici aşa nu e ok…
Atunci vom remarca faptul că ambele intră în segmentul
SUV-urilor mici, alături de Volkswagen Tiguan sau Ford
Kuga. Este adevărat, X1 se doreşte premium, în timp ce ix35 va
continua să mizeze pe politica de preţuri, dar acum vine cu un
argument foarte serios, ţinând de aspectul exterior, dar şi de cel
interior.
Dintre cele două maşini, SUV-ul coreean reprezintă o
evoluţie foarte mare, în timp ce BMW X1 este încercarea
bavarezilor de a acapara mai mulţi clienţi prin metoda downsizing –
dar care nu se referă neapărat la preţ, diferenţele la bani între
cele modele urmând a fi serioase. Practic, potenţialul client îşi
va pune întrebarea dacă merită bani mai puţini pentru un look sexy
şi un interior foarte bine realizat sau bani mai mulţi pentru un
brand renumit şi sportivitate mai mare?
Hmmm… oare ce îşi doreşte un client modern de SUV accesibil?
Sorry, BMW, dar e criză, banii contează destul de mult în segmentul
SUV-urilor mai mici.
Aşadar, BMW X1 vs. Hyundai ix35: 0 – 1.