Mazda MX5 Superlight
şi Mini Roadster sunt
singurele concepte decapotabile prezentate în premieră la
Salonul Auto Frankfurt 2009. Este adevărat, sunt şi
destul de deosebite, dar au încă un punct comun: ambele celebrează
câteva decenii de existenţă a denumirii, fiind un fel de cadouri
făcute de constructori – bavarezii la 50 de ani de existenţă a
denumirii Mini, japonezii la 20 de ani de existenţă a titulaturii
MX5.
Mini Roadster Concept
este, practic, versiunea decapotabilă a lui Mini Coupe
Concept, numai că pierde 2 locuri şi devine astfel un fel
de frăţior al lui BMW Z4, dar cu tracţiune pe puntea faţă. În cazul
acestei versiuni roadster, sex-appeal-ul este garantat de o alură
sportivă, nervoasă şi… fiţoasă. Ultimul termen nu se regăseşte şi
în cazul conceptului japonez, Mazda MX5 Superlight
preferând calea eficienţei inspirată din racing,
fiind, de fapt, o maşină barchetta (adică fără parbriz) şi
dezbrăcată nu de inhibiţii, ci de orice element care te-ar duce cu
gândul la… fiţă. Prin urmare, MX5 nu prea apelează la simţurile
estetice, în schimb fiţele sunt înlocuite de adrenalină.
Este relativ greu de făcut o departajare între aceste două
concepte, dar, până la urmă, spiritul estetic iese învingător, iar
bavarezii se poate spune că au un concept mai reuşit.
Prin urmare, Mazda MX5 Superlight vs. Mini Roadster: 0 –
1.