Sau tandemul francez vs. tandemul german. Dacă despre Renault Twizy nu putem spune decât că e un nume
simpatic dat unui concept simpatic, teutonii dau o semnificaţie
foarte clară conceptului lor, Volkswagen L1: maşina de 1 litru la sută. Ei,
uite ceva foarte interesant.
VW L1 se bazează pe o formă de „trabuc”,
asociată unor materiale foarte uşoare, pe bază de fibră de carbon,
dar şi unei propulsii hibrid-diesel, cu un motor termic de numai
0,8 litri. Consumul anunţat de L1: 1,38 litri/100 km şi 36
g/km emisii CO2. Bravo, nu? Ei bine, uite că
din spate vine vertiginos, parcă plutind (impresie datorată roţilor
complet ascunse), şi Renault Twizy, o
maşină-scuter complet electrică, dar nu complet izolată de
lumea de afară, şi care consumă 0 (ZERO) litri/100 km sau 0 (ZERO)
g/km emisii CO2. O-la-la!
Două concepte, fiecare cu un stil aparte şi fiind foarte
eco-friendly. Dacă în precedentul duel nemţii au câştigat fără prea
multe probleme, în acest caz preferăm soluţia celor de la Renault,
care, pe lângă că e simpatică, e şi mai simplu de acceptat.
Aşadar, Renault Twizy vs. Volkswagen L1: 1 –
0.