De Ziua Recunoştinţei, americanii venerează curcanul, de preferat cât mai rumen şi pus în mijlocul mesei. Cei de la Forbes s-au gândit să "pună la prăjit" cele mai nereuşite maşini de pe piaţa americană şi, astfel, au ajuns la a patra ediţie a topului "Automotive Turkeys" – în termeni autohtoni: ce maşini au căzut "de fazan" pe piaţa americană în 2007.
Vezi tot topul în galeria foto.
Cei de la Forbes au luat în considerare patru criterii importante:
– numărul de vehicule rechemate în service
– ratingul fiabilităţii, conform studiilor "Consumer Reports"
– deprecierea în timp, conform graficelor firmelor de leasing
– securitatea maşinii, conform rezultatelor testelor de coliziune IIHS (corespondentul american al EURO N-CAP)
Alături de aceastea au mai contat şi alţi factori importanţi, precum costul maşinii şi economia de carburant.
Deloc îmbucurător pentru industria auto americană este faptul că, pe primele cinci locuri, se numără produse ale concernului Chrysler, iar 8 din cele 10 locuri sunt ocupate de mărci americane. Doar Nissan şi Hyundai se mai regăsesc în coada acestui top (ceea ce e bine!), ambele cu câte un van familist.
Bineînţeles, până şi într-o societate avansată, unde libera exprimare nu este îngrădită (teoretic), reacţiile producătorilor au fost destul de dure, singurul care nu a făcut nici o declaraţie cu privire la acest top fiind Nissan.