TOP 10: dueluri concepte la Salonul Auto Frankfurt 2013
Mercedes-Benz S-Class Coupe vs. Audi Nanuk quattro
Artileria grea în domeniul conceptelor auto a fost reprezentată la Salonul Auto Frankfurt 2013 de două creaţii masive, ambele teutone şi anunţând nişte modele foarte scumpe, pentru cei cu bani.
Mercedes-Benz Concept S-Class Coupe este, probabil, cel mai impresionant concept-car de la salonul german, anunţând o schimbare în nomenclatorul producătorului german: dispariţia din gamă a denumirii CL şi înlocuirea acesteia cu un nume care să facă legătura în mod direct cu S-Class. Care reprezintă nişte caracteristici specifice şi conceptului de faţă: masivitate, lux, prestanţă, avans tehnologic, lux, lux, lux…
Designul ne arată că că acest concept este gata pentru transpunerea cât mai curând în producţie de serie, fără modificări majore, dar rămâne de văzut dacă lipsa montantului central va fi acceptată (din raţiuni de securitate). În rest, motorizarea sau sistemele de la bordul maşinii sunt aceleaşi pe care nemţii le oferă şi pe noua limuzină S-Class.
Audi Nanuk quattro este mai scurt decât S-Class Coupe (4,5 metri faţă de 5,1 metri), dar are o apariţie cel puţin la fel de impresionantă. La prima vedere, pare un fel de Audi R8 în partitură crossover, până când sentimentul de ”deja-vu” te face să înţelegi că, de fapt, vorbim de o ”reciclare” a conceptului Italdesign Parcour, de la Salonul Auto Geneva 2013, cu mecanică Lamborghini.
Atâta doar că Audi a preferat să monteze pe acest concept un motor diesel V10 de 5,0 litri şi 544 CP, anunţându-şi astfel principalii rivali că vom vedea un nou rege diesel în curând (cel mai probabil, noul propulsor va ajunge şi sub capota viitorului Audi Q7 sau a limuzinei A8, ba poate chiar şi a viitorului R8).
În plus, Audi Nanuk vine, pe lângă tracţiunea integrală şi suspensia reglabilă electronic, şi cu un sistem de virare pentru roţile din spate, care funcţionează diferit în funcţie de viteză (la viteze mici, roţile spate brachează invers, până la un unghi de 9 grade, oferind o rază de bracare mai mică, iar la viteze mari virează la fel cu roţile din faţă, până la un unghi de 2,5 grade, pentru o manevrabilitate sporită).
Este, într-adevăr, o comparaţie foarte interesantă, pe care o vom regăsi în doi-trei ani şi pe şosea: lux de gran-turism versus sportivitate de crossover-supercar diesel. Ceva îmi spune că Mercedes ar avea câştig de cauză, deci înclin balanţa spre conceptul din Stuttgart.
Mercedes-Benz S-Class Coupe vs. Audi Nanuk quattro: 10 – 9.
O nouă rivalitate, pe pagina următoare