Toyota Yaris Hybrid-R vs. Peugeot 208 HYbrid FE
Sistemele de propulsie hibride sunt din ce în ce mai răspândite în producţia de serie, dar la Frankfurt 2013 am avut ocazia să vedem că au încă un potenţial uriaş.
Toyota Yaris Hybrid este, în acest moment, una dintre cele mai accesibile maşini hibride de serie. Însă japonezii vor să ne arate prin conceptul Toyota Yaris Hybrid-R că nu şi-au spus ultimul cuvânt, aşa încât modelul expus la salonul auto german, pe lângă aspectul de bubulină nervoasă, aduce în prim plan un sistem hibrid care oferă o putere maximă de 420 CP.
Este vorba despre asocierea dintre un motor turbo pe benzină (1,6 litri şi 300 CP, care pune în mişcare roţile faţă) şi câte un motor electric pe roţile din spate, fiecare de 60 CP, astfel Yaris Hybrid-R având tracţiune integrală în fazele de acceleraţie şi o eficienţă crescută. În cadrul sistemului hibrid mai există un motor electric de 60 CP, plasat între motorul termic şi cutia de viteze, cu rol atât de generator, cât şi de propulsie.
În schimb, Peugeot 208 Hybrid FE ne arată cât de eficient poate fi un sistem hibrid clasic asociat cu o aerodinamică foarte redusă. Conceptul francezilor este realizat în colaborare cu fabricantul de uleiuri Total, sistemul hibrid combinând un motor pe benzină de 1,0 litri şi un motor electric, în timp ce multe dintre elementele caroseriei au fost optimizate pentru obţinerea unui coeficient aerodinamic de numai 0,25. Ca rezultat, conceptul anunţă un consum de numai 2,1 litri/100 km şi emisii CO2 de 49 g/km.
Interesante ambele propuneri, dar parcă impresionează mai mult performanţele obţinute de japonezi.
Toyota Yaris Hybrid-R vs. Peugeot 208 HYbrid FE: 2 – 1.
O nouă rivalitate, pe pagina următoare