BMW X5 eDrive vs. Range Rover Hybrid
Moda eco ”afectează” din ce în ce mai mult domeniul maşinilor scumpe, iar două dintre SUV-urile de lux ale momentului anunţă nişte versiuni foarte interesante, prefigurate acum de conceptele de la Frankfurt 2013.
BMW X5 eDrive foloseşte un sistem de propulsie hibridă plug-in, care combină un motor turbo şi un motor electric, autonomia în regim strict electric ajungând la 30 km, în timp ce consumul mediu se cifrează la doar 3,8 litri/100 km, deşi demarajul 0-100 km/h durează doar 7 secunde.
Range Rover Hybrid a început deja o campanie de anduranţă ”Silk Trail 2013”, în care mai multe astfel de prototipuri vor parcurge 16.000 km din Anglia până în India. SIstemul hibrid combină un motor diesel SDV6 cu un motor electric de 35 kW, puterea totală a sistemului cifrându-se la 340 CP, iar cuplul maxim ajungând la 700 Nm. Nefiind un sistem de tipul plug-in, Range Rover Hybrid poate parcurge în regim strict electric doar 1,6 km, în timp ce consumul mediu este de 6,4 litri/100 km.
Nu e greu de decis care soluţie tehnică merită mai multe puncte.
BMW X5 eDrive vs. Range Rover Hybrid: 2 – 1.