TOP 10: cele mai vândute modele în Germania 7 luni 2010
Dacă în restul segmentelor am văzut că grupul VAG domină
detaşat, iată că în acest domeniu, al maşinilor de
life-style, bavarezii au cele mai bune vânzări: în Top 10
regăsim nu mai puţin de 4 modele ale constructorului BMW (dintre
care un model Mini), iar pe prima poziţie se situează BMW Seria 1
Cabrio, cel mai accesibil cabriolet BMW.
Deşi vorbim de un model premium cu un preţ mare, bavarezii au
reuşit să convingă mai mulţi clienţi decât modelele coupe-cabrio
Peuget 207 CC şi Volkswagen Eos. BMW conduce şi în „războiul”
ţinând de cabrioletele medii cu patru locuri, Seria 3
Cabrio impunându-se în faţa lui Mercedes Clasa E Cabrio şi Audi A5
Cabrio.
Per total, se observă destul de uşor că nemţii au
cumpărat în 2010 mai multe decapotabile scumpe decât
accesibile, deci, în ciuda recesiunii, producătorii
premium au avut mai mult de câştigat din vânzarea maşinilor
decapotabile.
Ca o concluzie generală, criza nu a dus implicit la
scăderea vânzărilor de maşini scumpe şi creşterea
vânzărilor maşinilor mai accesibile, producătorii premium având
clar un avantaj solid, datorat renumelui. Grupul VAG demonstrează
că dezideratul de a fi Number One este deja atins în
Germania, o piaţă dominată de maşinile grupului
Volkswagen.
Nu ne rămâne decât să vedem cât de mult se va acutiza criza auto
în Germania până la finalul lui 2010 şi dacă modelele low-cost,
precum Dacia, vor câştiga o cotă de piaţă mai mare.
Deşi în prima jumătate a lui 2010, piaţa auto din Germania a înregistrat un regres
de aproape 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, asta nu
înseamnă că importanţa locomotivei pieţei auto europene ar fi
scăzut.
Iată care este TOP 10 al celor mai vândute modele în
Germania, în primele 7 luni ale lui 2010:
În acest Top 10 se observă nu doar că modelele cele mai vândute
sunt ale producătorilor germani, dar şi că primele trei
locuri ale topului sunt ocupate integral de modele
Volkswagen: Golf / Jetta, Polo şi Passat.
De asemenea, de remarcat vânzările foarte bune ale
producătorilor premium, atât Audi, cât şi BMW şi Mercedes
având modele plasate în Top 10 – mai mult, modele mult mai scumpe,
cum ar fi BMW Seria 3, au vânzăti mai bune decât modele considerate
ieftine, cum ar fi Opel Corsa.
Prin urmare, nu putem spune că acest top reflectă aşa cum ar
trebui criza prin care trece piaţa auto a Germaniei.
Dar să vedem în următoarele pagini şi care au fost cele mai
vândute modele în primele 7 luni ale anului, în topuri
realizate pe fiecare clasă în parte.