Concernul VAG domină şi acest segment, cel mai vândut
SUV în perioada ianuarie – iulie 2010 în Germania fiind, deloc
surprinzător, Volkswagen Tiguan, a cărui platformă este
bazată pe cea a best-sellerului Volkswagen Golf.
BMW reuşeşte să urce pe a doua poziţie, graţie noului BMW X1,
care devansează Audi Q5, „vărul” mai emancipat al lui Tiguan.
BMW este, de altfel, şi producătorul cu cele mai multe
modele în acest Top 20: X1, X3, X5 şi X6.
Totuşi, cel mai mult de câştigat are tot grupul VAG,
care însumează circa 48.000 de maşini vândute, graţie lui Tiguan,
Q5, Yeti, Touareg şi Cayenne. Mercedes nu este prezent în
acest Top 20 decât cu două modele, GLK şi ML.
În Top 10 mai are o poziţie bună Ford Kuga, în timp ce
Hyundai ix35 şi Volvo XC60 reuşesc să se „strecoare” pe
ultimele poziţii din Top 10, devansând modele mult mai
cunoscute, cum ar fi Toyota RAV 4 sau Mitsubishi Outlander.
Cel mai ieftin SUV din lume, adică autohtonul Dacia
Duster, are o intrare fulminantă, am putea spune, în acest
segment, reuşind deja vânzări de peste 3.000 de unităţi şi
clasându-se pe locul 14. Interesantă şi poziţionarea de pe locul 19
a celui mai mic offroader din lume, Suzuki Jimny, care a fost
vândut în aproape acelaşi număr de exemplare ca şi Porsche Cayenne,
un SUV de 10 ori mai scump.
Topul
modelelor SUV şi crossover
Pentru că tot vorbim de maşini cu tracţiune integrală, ar fi
interesant de observat şi ce modele cu tracţiune 4×4 (dar care nu
sunt SUV-uri) au fost vândute cel mai bine în această perioadă în
Germania:
Top modele tracţiune integrală
Să vedem şi topul modelelor decapotabile cele mai vândute –
vezi pagina următoare.