Din nou, o situaţie deloc surprinzătoare: podiumul este
ocupat de modelele de clasă mică ale producătorilor generalişti din
Germania, Volkswagen, Opel şi Ford – cu Polo având un
avans mai mult decât confortabil în faţa lui Corsa şi Fiesta.
Grupul VAG îşi vede poziţia întărită şi de faptul că pe locul al
patrulea se situează „sora” lui Polo, Skoda Fabia, în timp ce
„fratele” Seat Ibiza reuşeşte să se plaseze în Top 10. Practic,
grupul VAG a reuşit să convingă peste 100.000 de
clienţi cu modelele sale de clasă mică (incluzând Audi
A1).
Altă surpriză din Top 10 sunt vânzările foarte bune ale
modelului premium Mini, cu aproape 18.000 de unităţi, în
timp ce concurenţa directă are vânzări mult mai proaste: Citroen
DS3 doar 2.700 de unităţi, iar Alfa Romeo MiTo doar 1.800 (Audi A1
a fost recent lansat în vânzare, deci numărul de 221 de unităţi
vândute până acum nu este relevant).
Pe români îi va bucura, fără îndoială, plasarea pe
ultima poziţie din Top 10 a modelului autohton Dacia
Sandero (care nu se află foarte departe, ca vânzări, de
„vărul” mai emancipat Renault Clio). Sandero este „la cuţite” cu
Peugeot 206+, un alt model low-cost, care speră să-şi cucerească
clienţii prin raportul bun preţ/dotări.
Nici Logan nu stă prost, situându-se pe poziţia a 15-a cu
aproape 6.000 de exemplare vândute. Modelul românesc „le-a luat
faţa” unor modele precum Mazda2, Suzuki Swift sau Mitsubishi Colt.
De altfel, producătorii japonezi şi coreeni dovedesc performanţe
destul de slabe, cel mai bine situându-se Nissan Micra şi Toyota
Yaris.
Top
cele mai vândute modele de clasă mică
Să vedem care sunt cele mai vândute modele de clasă compactă –
vezi pagina următoare.