Cu rezerva că unele modele cabrio sau coupe sunt contorizate de statistici în cadrul altor segmente (din cauză că au aceeaşi denumire ca modelul de bază – exemplu BMW Seria 3 Cabrio sau Audi A5 Coupe), situaţia din această categorie ne arată o dominaţie a grupului VAG.
Volkswagen Beetle este mai degrabă un coupe decât un hatch de clasă compactă, în timp ce VW CC (faceliftul lui Passat CC) este, în general, perceput ca o maşină life-style, ideea de coupe-cu-4-uşi prinzând foarte bine la public.
Dominaţia celor de la concernul VAG este întreruptă doar de Mercedes-Benz: în primele 8 poziţii, două dintre acestea sunt ocupate de roadsterul SLK şi de marele CLS, în rest fiind vorba de modele Audi, Volkswagen şi Porsche (911 surprinzând prin creşterea vânzărilor faţă de 2011).
O altă surpriză vine din partea lui Hyundai Veloster, noul vector de imagine sportivă a constructorului coreean reuşind să devanseze un nume mult mai cunoscut: Mazda MX-5 (de reţinut, totuşi, că roadsterul japonezilor e pe final de carieră, noua generaţie fiind aşteptată cu nerăbdare).
Cei de la Volkswagen pot fi nemulţumiţi de prestaţiile pesimiste ale lui VW Eos, coupe-cabrioletul fiind, se pare, afectat serios de versiunea mai ieftină şi mai convenţională VW Golf Cabrio. În schimb, fraţii Toyota GT86 şi Subaru BRZ şi-au început cariera în forţă pe plan european, anunţând rezultate promiţătoare în următorii ani.
Se mai remarcă o creştere susţinută a vânzărilor unor modele foarte scumpe precum Bentley Continental sau Ferrari 458 Italia, în timp ce Renault Wind sau Volvo C70 dezamăgesc în 2012.
Să vedem topul ceor mai vândute maşini ecologice în 2012 – PE ULTIMA PAGINĂ