La finalul lui 2012, lupta acerbă dintre VW Polo şi Ford Fiesta a fost câştigată de cel din urmă, la o diferenţă confortabilă, de peste 20.000 de exemplare, în principal pentru că Polo a suferit o scădere mai drastică a vânzărilor.
Opel Corsa şi Renault Clio sunt următoarele modele care reuşesc să depăşească bariera de 250.000 de exemplare vândute în 2012, dar felicitările le primeşte Toyota Yaris, fiind singurul model din TOP 10 care reuşeşte o evoluţie faţă de 2011.
În ce-i priveşte pe francezi, Clio stă mult mai bine decât Peugeot 208 datorită celei de-a treia generaţii, care a primit discounturi generoase înainte de lansarea lui Clio 4. Totuşi, ”leul” mai are, pe lângă 208, vânzări suficient de bune pentru 207 şi 206+, aşa încât Peugeot se poate lăuda cu un total de circa 315.000 maşini de clasă mică vândute în 2012.
Spre finalul primelor zece poziţii, se remarcă rezistenţa lui Citroen C3 în faţa lui Skoda Fabia, ambele modele fiind afectate cam la fel de scăderea vânzărilor, în timp ce alt model VAG, Seat Ibiza, se apropie foarte mult de italianul Fiat Punto, afectat de un minus drastic.
În afara TOP 10 se observă că, în domeniul premium, Mini rămâne mai bine vândut decât A1 (deşi Mini e pe minus, faţă de A1), dar poate mai interesant este că modelul coreean KIA Rio vinde în 2012 de peste două ori mai mult decât în 2011. Şi confratele Hyundai i20 stă bine, cu o evoluţie de 12%.
Surprinde plăcut evoluţia modelului Dacia Sandero, cele peste 80.000 de exemplare vândute reprezentând un plus de 13% faţă de 2011 – totuşi, trebuie menţionat că succesul modelului se datorează în special versiunii Stepway (mai mult de jumătate din vânzările de Sandero), care e preferată pentru capacităţile sale de crossover. Pe de altă parte, Dacia Logan contrabalansează printr-un regres notabil faţă de 2011.
Dintre modelele cu volume de vânzări de peste 50.000 de unităţi se mai remarcă doar Chevrolet Aveo, cu aproape 10% în plus faţă de 2011, în timp ce Citroen DS3 se vine mai slab în 2012 decât în anul precedent. Dacă despre coreeni putem spune că fac o figură bună în acest segment, nu la fel se întâmplă cu japonezii, pe minus faţă de 2011 (cu excepţia lui Suzuki Splash, cu un plus de 10%, graţie faceliftului recent).
Să vedem topul ceor mai vândute modele de clasă compactă în 2012 – PE PAGINA URMĂTOARE