10. Suzuki S-Cross: preţ de listă de la 21.100 euro cu TVA inclus
Cel mai proaspăt crossover de pe piaţă este Suzuki S-Cross, care oferă atât versiuni cu tracţiune doar faţă, cât şi variante cu tracţiune integrală AllGrip. Un sistem care e ceva mai complex decât al rivalilor, deşi la bază se bazează pe acelaşi principiu simplist: transmiterea cuplului spre roţile spate prin intermediul unui ambreiaj multidisc.
Suzuki S-Cross se mai poate traduce şi prin ”ce-ar fi să uitaţi de Qashqai?”
În modul AUTO, tracţiunea se face pe roţile faţă, dar, când acestea au tendinţa să derapeze, creierul electronic asigură transmiterea cuplului şi spre roţile spate. În modul SPORT, inedit pentru această categorie, motorul are un răspuns mai prompt la acceleraţie, iar cuplul este transmis roţilor spate la demaraje sau în viraje, pentru asigurarea unei manevrabilităţi cât mai bune.
În modul SNOW se asigură transmiterea cuplului spre roţile spate mai prompt, iar ESP-ul funcţionează mai puţin castrant, permiţând într-o oarecare măsură alunecarea roţilor dacă sunt condiţii de aderenţă precară, evitându-se încetinirea prin frânare a maşinii tocmai pentru ca aceasta să nu rămână împotmolită. În fine, modul LOCK asigură transmiterea cuplului în mod egal celor două punţi, pentru condiţii mai grele.
Cu discountul de lansare de 2.000 de euro, un S-Cross cu sistem 4×4 AllGrip costă sub 20.000 de euro
Prin urmare, nu ar trebui să fie de mirare că preţul minim de listă pentru un S-Cross cu tracţiune integrală AllGrip porneşte de la 21.100 euro, mai ales că şi nivelul de echipare de bază este Premium, dedicat celor mai pretenţioşi. În plus, motorizarea pe benzină de 1,6 litri este conformă Euro 6, deci beneficiază de o tehnologie mai scumpă, care promite o poluare mai redusă.
Totuşi, problema preţului este rezolvată de discountul de lansare, de 2.000 de euro. Ceea ce înseamnă că versiunea cea mai ieftină 4×4 a lui Suzuki S-Cross va costa 19.100 de euro, o sumă care deja le face cu ochiul amatorilor de crossover-uri mai compacte.
Nu pare, dar nivelul de echipare poate fi foarte bogat. Doar navigaţia lipseşte cu desăvârşire. Deocamdată
Cine e dispus să cheltuiască peste 20.000 de euro pe o astfel de maşină poate alege fie varianta confortabilă beneficiind de cutie automată CVT pe motorul de 1,6 litri pe benzină (de la 22.800 euro preţ de listă sau 20.800 euro preţ cu discount). Fie versiunea diesel de 1,6 litri şi tot 120 CP, care în variantă 4×4 şi nivelul superior Elegance porneşte de la 24.300 euro preţ de listă (sau 22.300 euro preţ cu discount).
Topul maşinilor 4×4 ieftine (până la 20.000 de euro), PE PAGINA URMĂTOARE