Locul 4: Hyundai Veloster
Despre Hyundai Veloster putem spune că e o mică excepţie de la regulă: dacă celelalte modele încearcă să adopte un stil de coupe, apelând la artificii de design, Veloster e, practic, un coupe compact, cu tendinţe de hatchback.
Poate de aceea a primit doar o uşă suplimentară, şi nu două, accesul în spate fiind, astfel, mai bun decât în cazul unei maşini cu doar două uşi. Evident, portiera e pe partea dreaptă, din raţiuni de securitate.
Privitorul va remarca că există mici diferenţe pe partea stângă faţă de cea dreaptă: dacă uşa şoferului are o decupare generoasă, iar geamul din spate este de mici dimensiuni, în partea dreaptă se observă puţin decuparea celei de-a treia portiere, precum şi o „excrecenţă” pe geamul spate – adică mânerul disimulat.
Datorită stopurilor proeminente, importanţa vizuală a mânerului este destul de mult diminuată, aşa încât reuşeşte să nu iasă prea mult în evidenţă, iar maşina îşi păstrează un look de hot-hatch chiar şi privită din partea dreaptă.
Din punct de vedere practic, clapeta este generos dimensionată, la fel ca şi nişa în care intră mâna, aşa încât deschiderea celei de-a treia portiere este foarte facilă. Aşadar, un coupe-hatch reuşit, care plusează şi la capitolul spirit practic într-un mod coerent.