Locul 5: Honda Civic
„OZN-ul japonez” se află pe final de carieră, dar aprecierile publicului sunt departe de a se fi terminat. Honda Civic rămâne una dintre cele mai originale şi nonconformiste compacte de pe piaţă, în condiţiile în care aspectul reuşeşte să ascundă un nebănuit de bun spirit practic.
Mânerul uşii spate reuşeşte să se integreze foarte bine în amalgamul de muchii şi tăieturi ale caroseriei angulare, dominată de motive de design triunghiulare. Geamul spate are dimensiuni foarte reduse, iar decuparea portierei nu este uşor de observat de către necunoscători.
De fapt, Civic-ul în cinci uşi arată destul de asemănător cu cel în 3 uşi, Civic S-Type, impresia de hot-hatch gadget fiind la cote foarte înalte. Ca spirit practic, acţionarea clapetei mânerului spate este doar medie, dar noua generaţie promite să remedieze cu brio acest aspect.
Singurul dezavantaj adevărat al lui Honda Civic este dimensiunea ceva mai mică a uşilor spate, ceea ce înseamnă un acces mai puţin facil la banchetă decât în cazul rivalilor de clasă compactă. Un compromis acceptabil dacă ne gândim la efectul estetic.