Locul 10: Mini Clubman
Apariţia lui Mini Clubman a fost o mică surpriză, până la apariţia crossoverului Countryman preluând rolul de „Mini-ul mai practic”. Clumban a fost alungit cu 24 cm faţă de un Mini normal, maşina fiind asemuită, în glumă, cu un şoricar-teckel.
Însă cea mai importantă modificare a fost adaptarea unei a treia uşi pe lateral, în dreapta. Una care se pierde suficient de bine în peisaj, fiind dată de gol mai mult de segmentarea suprafeţei vitrate. Maşina seamănă foarte bine cu un shooting break, mulţi fiind convinşi la prima vedere că modelul are doar două portiere.
Cel mai important lucru este că această uşă nu beneficiază de nici un fel de mâner în exterior. Din punct de vedere estetic, acest lucru este lăudabil, însă, din punct de vedere practic, compromisul este mare: pentru a deschide această portieră, este necesar mai întâi să fie deschisă cea din faţă, iar clanţa uşii spate este doar în interiorul maşinii.
Mai mult o idee excentrică decât cu adevărat cool, această portieră a lui Mini Countryman rămâne o idee suficient de interesantă, însă modelul bavarezilor se plasează pe ultimul loc al topului nostru – un Mini normal se dovedeşte mult mai cool.