TOP 10 cele mai ciudate şi interesante concepte din anii ’80
După ce am văzut cele mai interesante şi ciudate concepte din anii ’70, e timpul să înaintăm şi să vedem ce idei au avut producătorii auto în deceniul următor, şi anume în anii ’80. Ţine minte că acest veac a marcat apariţia celui mai important obiect tehnologic din ultima sută de ani – calculatorul personal. Mai exact, în 1981 a fost inventat sistemul de operare MS-DOS, iar în 1983 a apărut calculatorul Apple Lisa.
Aşadar, iată un TOP 10 cu cele mai ciudate şi interesante concepte din anii ’80.
10. Citroën Karin Concept (1980)
O maşină apărută în anul 1980 şi inspirată din conceptul Bertone Lancia Stratos Sibilo din 1978. Dar asta contează mai puţin. Ceea ce contează e că avea trei scaune aranjate în stilul McLaren F1 şi o caroserie care arată ca o piramidă.
9. Tatra Grafit Concept (1986)
Supermaşina fostei Cehoslovacii a purtat numele Tatra Grafit şi a primit, pe lângă un propulsor V8 de 3,5 litri cu 162 CP, o caroserie din fibră de carbon. Minunat.
8. Mercedes-Benz NAFA Concept (1982)
NAFA înseamnă Nahverkehrsfahrzeug în germană, ceea ce se traduce prin vehicul pentru distanţe scurte (sau cărucior pentru transport). Chiar dacă nu a ajuns în producţia de serie din cauză că nu respecta normele de siguranţă ale vremii, măsurând doar 2,45 metri lungime, conceptul NAFA a stat la baza modelelor Smart ForTwo şi Mercedes-Benz A-Class.
7. Pontiac Trans Sport Concept (1986)
Acest prototip minunat a apărut în 1986 şi ar fi trebuit să devină unul dintre cele mai interesante monovolume de serie din istorie, judecând după uşile de tip gullwing pentru pasagerii din spate, acoperişul panoramic imens şi jocul electronic Nintendo Entertainment System (NES). Dar, aşa cum General Motors ne-a arătat de-a lungul istoriei, tot ce era bun la concept a fost aruncat la gunoi pentru versiunea de serie, iar rezultatul a fost un monovolum la fel de plictisitor ca toate celelalte. Câh.
6. Briggs and Stratton Gasoline Electric Hybrid Concept (1980)
Rezultatul muncii unei companii care se ocupă cu producţia de motoare pentru maşini de tuns iarba. Pe scurt, maşina trebuia să fie o hibridă, doar că designerul său, Brooks Stevens, era un fan atât de mare al bateriilor, încât a instalat aproape jumătate de tonă de acumulatori (450 kg) în portbagaj. Şi acum ai aflat şi motivul pentru care are două osii în spate.
Locurile 1-5, pe pagina următoare.