Filiala Sport Auto a cunoscutei
publicaţii germane Auto Motor und Sport realizează anual un Top 10
cu supercarurile cele mai tari. Dar nu ca viteză maximă, ci în ce
priveşte comportamentul şi performanţele într-o probă
specială: 0-300-0 km/h.
VEZI MODELELE DIN TOP 2010
0-300-0 KM/H
Un lucru care se dovedeşte foarte solicitant pentru maşină: pe
lângă faptul că trebuie să facă faţă unui demaraj susţinut până la
300 km/h, imediat cum este atinsă această viteză urmează o frânare
bruscă până la oprirea totală. Ceea ce înseamnă că maşina
trebuie să fie foarte stabilă, iar sistemul de frânare este
suprasolicitat.
În acest an, Sport Auto a testat 16 supermaşini, dintre
care 8 de serie şi 8 tunate. Dacă anul trecut pe prima
poziţie s-a situat un bolid tunat, Ford GT by Geiger, iată că în
2010 coroana îi revine tot unei maşini ieşite din mâinile unui
tuner.
Este vorba despre 9ff BT1000 4WD, monstru derivat din
platforma unui Porsche 911, care s-a dovedit superior lui Bugatti
Veyron cu 3,3 secunde. Poate lucrurile ar fi stat altfel
dacă ar fi fost vorba despre un
Veyron Supersports, dar această versiune de top nu a fost
disponibilă.
Dacă Bugatti Veyron, cu cei 1.001 CP ai săi, a reuşit să se
impună în probele parţiale 0-100 km/h şi 0-200 km/h, timpul pentru
demarajul 0-300 km/h a fost mai bun în cazul lui 9ff.
În ce priveşte frânarea de la 300 la 0 km/h, Veyron este
devansat de
Porsche 911 GT2, care se dovedeşte cel mai bun
supercar la frânare, în timp ce Lamborghini Gallardo şi Lexus LFA
sunt mai bune cu 0,1 secunde decât „regele” Veyron.
Au existat şi două excepţii în acest test, ambele bavareze:
BMW M3 GTS a atins o viteză maximă de numai 280 km/h, iar AC
Schnitzer ACS6 (bazat pe BMW M6) a ajuns doar până la 270 km/h.