Top 10 – automobile sigure pentru pietoni
Un aspect important pe care constructorii îl iau tot mai mult în considerare în proiectarea automobilelor este siguranţa şi nu doar cea a ocupanţilor, ci şi cea a celor din jur. Cum pietonii sunt cei mai expuşi la incidentele cu vehiculele, protecţia acestora a devenit primordială pentru fabricanţi.
Astfel există automobile care, conform Euro NCAP, pot să atenueze efectele nefericite ale unui impact frontal la minim. Viteza luată în calcul de organismul european este 40 km/h şi nu se folosesc manechine întregi, ci doar porţiuni, deci nu vă aşteptaţi să vă aruncaţi în faţa următoarelor maşini şi să scăpaţi nevătămaţi.
De asemenea, suprafaţa mare a părţii frontale şi bara din material deformabil dispersează bine energia în cazul unei coliziuni cu un corp uman. Inovaţiile enumerate nu sunt singulare, dar francezii au reuşit să găseasă reţeta perfectă, deci în cazul nefericit în care "faceţi cunoştinţă" cu un automobil, rugaţi-vă să fie Citroen C6.
De asemenea, în cazul lui Civic amplasarea blocului motor în spatele punţii faţă atenuează impactul frontal. Japonezii se pare că sunt cei mai buni în a crea automobile mai sigure pentru pietoni, modele ca Toyota Corolla, Honda Legend sau Suzuki SX4 fiind recompensate cu trei stele de către Euro NCAP.
Surpriza în acest top o reprezintă Hyundai i10, un model de clasă mică ieftin la care te-ai aştepta să facă destule compromisuri, dar se pare că nu şi în ceea ce priveşte protecţia pietonilor. Partea frontală preponderent din plastic, curbura capotei şi amplasarea motorului au fost factorii care au favorizat obţinerea punctajului fruntaş pentru clasa mică.
SUV-urile de clasă mare şi limuzinele de lux, modele implicate des în accidente rutiere evidenţiate la ştirile de la ora 5, nu sunt tocmai sigure pentru pietoni. De exemplu, Hyundai Santa Fe a obţinut 0 puncte, BMW Seria 5 numai 3 puncte şi Audi A6 doar 2. Mai sigur se dovedeşte Audi Q7, model ce a strâns 15 puncte însemnând două stele.