Taxa auto se triplează – taxa auto loveşte rău maşinile second hand

Publicat: 06 12. 2008, 15:36

SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Normele Euro 1 au fost introduse în 1992, aşa încât majoritatea maşinilor produse între 1992 şi 1996 îndeplinesc aceste norme – cu mici surprize din partea RAR, care ar putea considera şi maşini până în 1998 ca fiind conforme Euro 1. Deci, teoretic, putem lua în considerare maşinile second hand cu vechime între 10 şi 15 ani, în cazul cărora taxa evoluează astfel:

Principial, pentru motorizări mici, până la 1.400 cmc, triplarea actualei taxe auto ne readuce la acelaşi nivel cu taxa de primă înmatriculare, însă pentru motoarele mai mari de 1.400 cmc, noua taxă creşte exponenţial.

Ca exemple:

  • un Opel Corsa 1,2 pe benzină, din 1994, poate fi găsit la preţuri medii de 1.000 euro – noua taxă auto ajunge la 1.000 euro faţă de circa 300 euro până acum, deci dublează preţul maşinii
  • un VW Golf 3 cu motor de 1,6 litri pe benzină, din 1994, poate fi găsit la preţuri medii de 1.500 euro – actuala taxă este de circa 600 euro, însă noua taxă va ajunge la aproape 2.000 euro, deci mai mult decât costă maşina!
  • un Ford Escort 1,8 TD din 1995 costă cam 1.300 euro – dacă actuala taxă este de aproape 2.000 euro, noua taxă de 6.000 euro practic va creşte preţul maşinii de 4 ori
  • un Opel Vectra 2,0 din 1993 costă 1.500 euro – taxa auto este acum de 1.000 euro, dar va ajunge la 3.000 euro, deci maşina va ajunge să coste 4.500 euro
  • un BMW 525tds din 1994 costă în jur de 2.500 euro, părând o afacere foarte bună – însă taxa actuală este de 2.700 euro, iar triplată ajunge la 8.100 euro, aşa că maşina va depăşi 10.500 euro

Practic, şi în privinţa maşinilor second hand care corespund Euro 1 situaţia stă la fel cu maşinile non euro – pentru motorizările mai mari de 1,6 litri, taxa auto creşte foarte mult. Însă pentru motorizările mici, sub 1,4 litri, există oferte de maşini care ating valoarea finală de 2-3.000 euro.

Astfel, maşinile de oraş Euro 1 se pare că rămân tentante pentru amatorii de maşini second hand ieftine şi suficient de vechi, un Logan nou fiind de 2,5-3 ori mai scump. Adică triplarea taxei nu afectează exagerat maşinile cu motoare mici, produse în 1992-1993.

Mergem mai departe, la Euro 2, Euro 3 şi Euro 4.

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!