Taxa auto se triplează – taxa auto loveşte rău maşinile second hand

Autor: Oraan Mărculescu 06 dec. 2008 Dosar & Analize

SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Faptul că guvernul vrea să tripleze taxa auto împuşcă doar un iepure – limitarea drastică a importului de maşini second hand foarte vechi, în principal cele non euro şi Euro 1, relativ mult a celor Euro 2 şi foarte puţin a celor Euro 3 şi Euro 4.

"Triplăm taxa!" are mai mult un efect psihologic, pentru că, la nivelul valorilor, modificările nu sunt exagerate în cazul maşinilor Euro 3 şi Euro 4 cu motorizări mai mici, adică majoritatea covârşitoare a maşinilor second hand tranzacţionate pe piaţa auto.

Din păcate pentru Dacia şi importatorii de maşini noi, triplarea taxei auto nu este de natură să încurajeze cumpărarea de maşini noi.

  • cei care se orientau până acum spre maşini la 3-4.000 euro oricum nu au bani de un Logan nou, cu preţ cel puţin dublu (mai ales că robinetul creditelor este închis de criza economică)
  • dintre cei care au bani de un Logan nou, sunt foarte mulţi care preferă în continuare o maşină second hand, datorită brandurilor şi modelelor cu renume pe care le pot avea cu banii de Logan – perceput, în continuare, o Dacie prea scumpă pentru ceea ce oferă
  • în afară de Dacia şi câteva modele urbane ale importatorilor, restul de maşini noi de pe piaţa noastră rămân peste bariera psihologică de 10.000 euro, în ciuda discounturilor şi promoţiilor generoase din această perioadă
  • până în 10.000 euro, cel puţin la prima vedere, oferta de maşini second hand destul de noi (Euro 3 şi Euro 4) aduse din afară rămâne generoasă – deşi transportul, reviziile de bază şi defectele ascunse mai scot din buzunar până la 2-3.000 euro, iar despre garanţie nici nu poate fi vorba
  • creşterea primei de casare până la 3.800 RON rămâne frecţie la picior de lemn – majoritatea celor care deţin hârburi nu au cel puţin 6.000 euro pentru un Logan nou, iar înhămarea la un credit sau leasing în perioada asta de criză este nerecomandată

Cu alte cuvinte, prin noua propunere guvernul nu ajută cu aproape nimic vânzările de maşini noi, dar reuşeşte să pună capac importului de maşini second hand vechi şi foarte vechi. În plus, cei care sperau că îşi pot lua o maşină cu doar 2-3.000 euro sunt, din nou, puşi cu botul pe labe, mulţi dintre aceştia rămânând în continuare la volanul unor hârburi extrem de vechi şi nesigure tehnic.

Tot noi trebuie să le spunem guvernanţilor ce să facă?

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!

SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Noile reglementări, să ne înţelegem, sunt propuse de actualul guvern, deşi Băsescu speră ca până la 15 decembrie să desemneze un nou premier. Şi ştim cu toţii cum este – un nou guvern, o nouă taxă. Deci de la început vreau să atrag atenţia că vorbim de cifre goale, care trebuie acceptate nu doar de noul guvern, ci şi de Bruxelles.

Despre noua taxă auto adoptată la 1 iulie am remarcat că favorizează maşinile second hand între 8 şi 15 ani vechime, majoritatea celor aduse în ţară în utlimele luni fiind din perioada 1990 – 2000. Invazia de maşini second hand s-a bazat şi pe decizia senatului de suspendare a taxei auto – de fapt, doar praf în ochi electoral, dar se pare că românii nu şi-au dat seama că urmează alegerile parlamentare şi au muşcat momeala foarte serios.

Acum, situaţia este total opusă, iar taxa auto va fi de 3 ori mai mare pentru maşinile second hand, dar şi pentru cele noi cu motorizare mai mare de 2.000 cmc.

În ceea ce priveşte maşinile non euro, primele norme de poluare Euro1 au fost introduse în 1992, deci, teoretic, maşini non-euro au fost produse până în 1993 (adică au o vechime de minimum 15 ani). Totuşi, în funcţie de constatările RAR, pot apărea surprize, unele maşini second hand între 10 şi 15 ani vechime fiind catalogate tot ca maşini non-euro.

Taxa auto majorata pentru masini non euro

Faţă de taxa de primă înmatriculare iniţială, taxa auto (denumită de la 1 iulie taxă de poluare) a fost mult redusă pentru maşinile peste 15 ani, însă acum se va ajunge, din nou, în situaţia în care taxa auto este cel puţin egală cu preţul maşinii second hand.

Câteva exemple:

  • un VW Polo din 1990, cu motor de 1,3 litri, poate fi găsit în Germania la preţuri medii de 500 euro – însă taxa auto va fi de 2.200 euro, deci de peste 4 ori mai mare decât preţul maşinii (în condiţiile în care actuala taxă e de 1,5 ori mai mare decât preţul maşinii)
  • un Opel Astra din 1992, cu motor de 1,6 litri pe benzină, poate fi găsit în Germania la preţuri medii de 1.500 euro – însă taxa auto este de cel puţin 4.000 euro (de 2,5 ori mai mare ca acum), deci maşina va costa 5.500 euro
  • un VW Passat 1,9 TDI din 1991 costă cam 2.000 euro – taxa auto majorată va duce, practic, la un preţ al maşinii de 4 ori mai mare!
  • despre motorizările peste 2.000 cmc nici nu mai are rost să vorbim, deoarece cuantumul taxei devine exorbitant

Deci în privinţa maşinilor non euro situaţia este clară: nu vor mai intra în ţară, iar cele care deja sunt cu numere roşii… ei bine, cei care le au ori le duc la bulgari sau la ruşi, ori vor plăti cât mai repede taxa auto actuală.

Să vedem care este situaţia cu maşinile second hand Euro 1, Euro 2, Euro 3 şi Euro 4.

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Pagini: 1 2 3 4 5


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide