SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!
CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!
Pentru a simplifica, totuşi, lucrurile, vom lua în considerare în principal maşinile second hand cu motorizări şi emisii CO2 echivalente cu Dacia Logan. Având în vedere că normele Euro 3 au fost impuse de UE începând cu 2000, maşinile second hand care ne interesează sunt fabricate între 2000 şi 2005 (deşi la RAR pot apărea probleme chiar şi cu maşini din 2002!), deci au vechime între 3 şi 8 ani.
După cum se poate vedea, practic triplarea actualei taxe auto ne readuce aproximativ la nivelul taxei de primă înmatriculare, pentru maşinile cu motoare sub 1,6 litri. Comparaţia dintre Dacia Logan şi maşinile Euro 3 are sens, datorită concepţiei mai vechi a motoarelor Dacia. Astfel, avem câteva surprize:
Din doar câteva exemple ne dăm seama că triplarea taxei auto scumpeşte maşinile Euro 3, dar nu foarte mult şi nu într-o asemenea măsură încât să îi redirecţioneze pe amatorii de maşini second hand către maşinile noi Dacia. Practic, dacă facem o comparaţie cu maşinile Euro 1 şi Euro 2, devine clar că maşinile Euro 3 sunt o afacere second hand mult mai bună, la aceiaşi bani având maşini mai noi, mai puţin rulate, cu un nivel de echipare mai bun şi o siguranţă crescută.
În plus, până la limita de 7.000 euro, Dacia Logan este serios ameninţată de maşini second hand Euro 3, deoarece mulţi români preferă sigle consacrate şi modele de renume, precum VW Golf sau Opel Astra. Nici restul maşinilor noi, care acum, datorită preţurilor promoţionale, se încadrează până în limita de 15.000 euro, nu sunt puse la adăpost, oferta de maşini second hand Euro 3 fiind chiar competitivă între 10.000 şi 15.000 euro.
Dar maşinile Euro 4 unde se situează?
CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!