Taxa auto se triplează – taxa auto loveşte rău maşinile second hand

Autor: Oraan Mărculescu 06 dec. 2008 Dosar & Analize

SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Pentru a simplifica, totuşi, lucrurile, vom lua în considerare în principal maşinile second hand cu motorizări şi emisii CO2 echivalente cu Dacia Logan. Având în vedere că normele Euro 3 au fost impuse de UE începând cu 2000, maşinile second hand care ne interesează sunt fabricate între 2000 şi 2005 (deşi la RAR pot apărea probleme chiar şi cu maşini din 2002!), deci au vechime între 3 şi 8 ani.

Taxa auto pentru masini Euro 3

După cum se poate vedea, practic triplarea actualei taxe auto ne readuce aproximativ la nivelul taxei de primă înmatriculare, pentru maşinile cu motoare sub 1,6 litri. Comparaţia dintre Dacia Logan şi maşinile Euro 3 are sens, datorită concepţiei mai vechi a motoarelor Dacia. Astfel, avem câteva surprize:

  • un Opel Corsa 1,0 litri, din 2002, porneşte de la 3.000 euro – taxa actuală de 250 euro va ajunge la 750 euro, iar preţul maşinii nu va depăşi 4.000 euro
  • un Renault Megane 1, din 2000 şi cu motor de 1,4 litri, costă în jur de 4.000 euro – acum taxa este de 300 euro, iar triplată va ajunge la 900 euro, astfel că maşina va costa în final aproape 5.000 euro
  • un Opel Astra II 1,6 din 2002 porneşte de la 4.500 euro – taxa auto va ajunge de la 600 euro la 1.200 euro, deci preţul maşinii va fi de aproape 6.000 euro
  • un VW Golf 4 1,9 TDI din 2001 are un preţ de 5.000 euro – taxa auto actuală este de 780 euro, iar triplată ajunge la 2.300 euro; preţul maşinii va ajunge aproape 8.000 euro
  • un bun exemplu pentru maşinile cu motoare peste 2.000 cmc ar fi BMW 520i, un model din 2001 pornind de la 7000 euro – taxa auto va creşte de la 1.600 euro la 4.800 euro, deci preţul final al maşinii ajunge la circa 12.000 euro

Din doar câteva exemple ne dăm seama că triplarea taxei auto scumpeşte maşinile Euro 3, dar nu foarte mult şi nu într-o asemenea măsură încât să îi redirecţioneze pe amatorii de maşini second hand către maşinile noi Dacia. Practic, dacă facem o comparaţie cu maşinile Euro 1 şi Euro 2, devine clar că maşinile Euro 3 sunt o afacere second hand mult mai bună, la aceiaşi bani având maşini mai noi, mai puţin rulate, cu un nivel de echipare mai bun şi o siguranţă crescută.

În plus, până la limita de 7.000 euro, Dacia Logan este serios ameninţată de maşini second hand Euro 3, deoarece mulţi români preferă sigle consacrate şi modele de renume, precum VW Golf sau Opel Astra. Nici restul maşinilor noi, care acum, datorită preţurilor promoţionale, se încadrează până în limita de 15.000 euro, nu sunt puse la adăpost, oferta de maşini second hand Euro 3 fiind chiar competitivă între 10.000 şi 15.000 euro.

Dar maşinile Euro 4 unde se situează?

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Pagini: 1 2 3 4 5


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide