SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!
CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!
Normele Euro 2 au fost impuse oficial începând cu anul 1996, însă mulţi producători au realizat motoare conforme cu aceste norme încă din 1992. Aici apar cele mai multe controverse la RAR, multe dintre maşinile produse înainte de 1996 fiind conforme Euro 2, dar la limită. Principial, majoritatea maşinilor dintre anii 1996 şi 2000 sunt compatibile Euro 2, ceea ce înseamnă maşini second hand cu vechime între 8 şi 12 ani.
Dintre maşinile second hand intrate în ţară după 1 iulie 2008, maşinile Euro 2 au o pondere foarte mare, taxa auto fiind acceptabilă în raport cu preţul acestor maşini second hand pe pieţele vestice. Noua taxă devine cu adevărat un impediment doar pentru motorizările peste 2.000 cmc.
Practic, dacă ne raportăm la un Logan mediu, care costă 8.000 euro, rămân destule maşini Euro 2 care, cu noua taxă, ajung la această valoare – în principal este vorba despre maşini cu motorizări până în 2.000 cmc. Maşinile de duzină, cu motoare sub 1,6 litri, îşi văd preţul dublat datorită triplării taxei, dar valoarea finală tot rămâne sub preţul celui mai ieftin Logan. Aşa încât Dacia Logan va continua să fie ameninţat serios de maşini second hand Euro 2, fabricate înainte de 2000.
Maşinile Euro 3 şi Euro 4 sunt şi ele afectate de triplarea taxei, dar, în cazul acestora, coeficientul care ţine seama de emisiile de CO2 complică lucrurile.
CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!