SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!
CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!
Normele Euro 1 au fost introduse în 1992, aşa încât majoritatea maşinilor produse între 1992 şi 1996 îndeplinesc aceste norme – cu mici surprize din partea RAR, care ar putea considera şi maşini până în 1998 ca fiind conforme Euro 1. Deci, teoretic, putem lua în considerare maşinile second hand cu vechime între 10 şi 15 ani, în cazul cărora taxa evoluează astfel:
Principial, pentru motorizări mici, până la 1.400 cmc, triplarea actualei taxe auto ne readuce la acelaşi nivel cu taxa de primă înmatriculare, însă pentru motoarele mai mari de 1.400 cmc, noua taxă creşte exponenţial.
Ca exemple:
Practic, şi în privinţa maşinilor second hand care corespund Euro 1 situaţia stă la fel cu maşinile non euro – pentru motorizările mai mari de 1,6 litri, taxa auto creşte foarte mult. Însă pentru motorizările mici, sub 1,4 litri, există oferte de maşini care ating valoarea finală de 2-3.000 euro.
Astfel, maşinile de oraş Euro 1 se pare că rămân tentante pentru amatorii de maşini second hand ieftine şi suficient de vechi, un Logan nou fiind de 2,5-3 ori mai scump. Adică triplarea taxei nu afectează exagerat maşinile cu motoare mici, produse în 1992-1993.
Mergem mai departe, la Euro 2, Euro 3 şi Euro 4.
CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!