SUV-uri rulate cu preţuri accesibile
Crossoverele şi SUV-urile de mici dimensiuni sunt opţiunile preferate ale românilor când vine vorba de maşini. Drumurile proaste de la noi din ţară, dar şi nevoia de mai mult spaţiu, i-au făcut pe mulţi şoferi să uite de vechile obsesii cu sedane şi hatchback-uri. Cum românii preferă maşinile la mâna a doua datorită preţului mai accesibil, am făcut un top cinci cu cele mai decente oferte ale unor modele foarte populare.
1. Suzuki Vitara – 12.500 EURO
Un bun all-rounder, bun la toate şi pregătit pentru (aproape) orice. În aceşti bani primeşti un SUV de dimensiuni mici, dar suficient de încăpător, cu motorizare fiabilă, cu o calitate decentă a asamblării şi bună a materialelor, cu o ţinută de drum plăcută pe asfalt şi foarte confortabilă în afara lui, şi cu doar puţine minusuri care să te supere (reglarea uşilor pentru a se închide din prima ar fi o chestie utilă).
Nu vei alege maşina asta dacă vrei să ieşi în offroad mai serios, pentru că ai o ofertă românească mai bună şi nu foarte departe din punctul de vedere al calităţii, şi nici dacă vrei performanţe dinamice mai bune pe asfalt, pentru că ai o competiţie acerbă din partea crossoverelor germane şi franţuzeşti din segment. Dar dacă vrei câte puţin din toate la un preţ decent, başca fiabilitatea japoneză, atunci ai în noul Vitara o alegere cel puţin interesantă.
2. Nissan Qashqai II – 14.970 EURO
Pe şosea, lucrurile stau bine, Qashqai având un comportament sigur, cu accent pe confort, dar şi cu o impresie ceva mai pronunţată a dinamismului. Garda la sol mai mică şi înălţimea totală mai scăzută îl fac stabil la viteze mari, dar în curbe sau la frânările mai bruşte tot se mai simte faptul că e un crossover mai voluminos decât un hatchback compact: ruliul şi fenomenul de pompaj sunt suficient de prezente, dar nu deranjant.
3. Toyota RAV4 – 13.790 EURO
Toyota RAV4 face o alegere destul de uşor de observat: maşină sigură şi confortabilă de familie, cu performanţe oneste şi pe şosea, şi în afara ei. Nu-şi propune să rivalizeze cu SUV-urile sportive ale momentului, fiind mai aproape de cele care se pretează escapadelor în afara asfaltului.
Până la urmă, noul RAV4 e un SUV compact normal, pentru oameni normali, combinând coerent dinamica pertinentă cu performanţele decente în offroad uşor şi cel mult mediu. În general, un drum lung cu familia în RAV4 este foarte probabil să ducă la un consum mediu de circa 7 litri/100 km, rezervorul de 60 de litri asigurând o autonomie mai mult decât suficientă pentru vacanţele relaxante.
4. Audi Q3 – 15.990 EURO
Audi Q3 este maşină de dimensiuni reduse, în comparaţie cu fraţii ei din familia Q, însă este perfectă pentru oraş, cumpărături, familie, dar şi cu suficiente capabilităţi în teren accidentat.