Şi în luna aprilie 2014 cresc vânzările de maşini noi în Europa
Vânzările de maşini noi din Uniunea Europeană s-au cifrat la un volum de 1.089.226 de unităţi în luna aprilie a acestui an, ceea ce reprezintă o creştere de 4,6% faţă de luna aprilie a lui 2013. Mai puţin decât în lunile precedente ale acestui an, dar suficient pentru ca aproape toţi constructorii auto să considere 2014 un an al revenirii.
Interesant faptul că marile pieţe auto europene au crecut în această lună, cu excepţia celei mai mari: Germania a înregistrat un regres de 3,6% a vânzărilor de maşini noi. Între timp, lucrurile par din ce în ce mai pesimiste în România, unde în aprilie 2014 s-au vândut ceva mai puţin de 5.000 de maşini noi, ceea ce înseamnă un regres de 5,9%.
Topul celor mai bine vândute mărci în aprilie 2014 arată astfel:
- Volkswagen: 140.468 (-0,2%)
- Ford: 82.751 (+9,1%)
- Renault: 74.263 (+9,4%)
- Opel/Vauxhall: 71.930 (+8,1%)
- Peugeot: 67.837 (+6,3%)
- Audi: 64.848 (+1,3%)
- Mercedes-Benz: 55.209 (+2,5%)
- Citroen: 54.428 (+4,0%)
- Fiat: 53.574 (+3,7%)
- BMW: 53.526 (+2,8%)
- Skoda: 48.235 (+21,9%)
- Toyota: 41.194 (+3,6%)
- Nissan: 35.599 (+22,1%)
- Hyundai: 34.025 (-3,7%)
- Dacia: 33.388 (+34,6%)
- KIA: 30.448 (+2,8%)
- Seat: 28.777 (+5,9%)
- Volvo: 19.452 (+11,3%)
- Suzuki: 12.672 (+7,6%)
- Mazda: 11.820 (+30,1%)
- Mini: 10.682 (-9,9%)
- Honda: 9,279 (-8,4%)
- Land Rover: 9.271 (+31,1%)
- Mitsubishi: 7.424 (+19,2%)
- Lancia/Chrysler: 6.155 (-18,4%)
- smart: 5.477 (-16,0%)
- Alfa Romeo: 5.217 (-8,2%)
- Chevrolet: 3.116 (-75,3%)
- Jeep: 2.420 (+50,8%)
- Lexus: 1.964 (+38,6%)
- Jaguar: 1.863 (+13,3%)
Principala modificare pe podium este reuşita celor de la Renault, care în această lună reuşesc să declaseze Opel/Vauxhall, francezii urcând pe a treia poziţie, după Ford şi după liderul Volkswagen.
De altfel, toţi producătorii francezi se pot declara foarte mulţumiţi, având creşteri măricele ale vânzărilor faţă de luna aprilie din 2013, în timp ce nemţii, deşi toţi pe plus, nu prea au de ce să jubileze – cu excepţia celor de la Ford, care au o creştere semnificativă.
Rămânând în sfera germană, trebuie să remarcăm o rocadă foarte importantă în domeniul greilor premium: Mercedes-Benz reuşeşte să devanseze în această lună BMW, chiar dacă BMW + Mini vinde ceva mai mult decât Mercedes-Benz + smart.
Dacia rămâne şi în această lună copilul teribil al Europei, chiar dacă vânzările sunt ceva mai reduse decât în luna precedentă. Creşterea de 34,6% faţă de aprilie 2013 rămâne cea mai importantă la nivel procentual, raportat şi la volumul măricel de unităţi vândute.
Iar aprilie 2014 mai marchează ceva: brandul românesc s-a apropiat ameninţător de Hyundai, care, dacă mai continuă pe acest trend descendent, s-ar putea să fie depăşită de Dacia până la jumătatea acestui an. Mai mult, în vizorul Dacia intră şi Nissan, care, chiar dacă a crescut faţă de aprilie 2013, faţă de martie 2014 este doar la jumătate.