”Foloseşte azot în loc de aer normal, maşina va consuma mai puţin şi va merge mai bine”
Dacă îi întrebaţi pe inginerii din Formula 1 sau din domeniul aeronautic, vă vor spune că azotul este mult mai bun decât aerul atmosferic, acesta din urmă conţinând mai multe tipuri de gaze, deci este impur. Azotul reacţionează mai puţin la schimbările de temperatură sau la şocuri, fiind mai uşor pentru ingineri să dezvolte pneuri adaptate.
Însă în cazul pneurilor maşinilor normale, nu are nici un avantaj major – în afara avantajului din buzunarul celui de la vulcanizare, care îţi ia mai mulţi bani decât dacă umfli cauciucul cu aer normal. Şi asta deoarece pneurile maşinilor obişnuite trec prin variaţii mult mai mici de temperatură şi presiune, condiţii în care aerul atmosferic se comportă aproape la fel cu azotul.
În urma mai multor studii, dar şi pe baza observaţiilor utilizatorilor normali, s-a constatat că umflarea cauciucurilor cu azot în loc de aer atmosferic nu aduce scăderi ale consumului de combustibil, sau, în cel mai bun caz, economia de combustibil este insignifiantă şi nu justifică preţul mai mare pentru folosirea azotului.
Indiferent că folosiţi aer atmosferic sau azot, principala regulă care trebuie aplicată este ca pneul să fie umflat la presiunea nominală. În rest, economia de combustibil ţine de tipul de pneu şi stilul de condus.
Să trecem la AL TREILEA MIT – pe pagina următoare