Cea
de-a patra semifinală a acestui concurs s-a desfăşurat la Bucureşti
în data de 30 noiembrie, fiind organizată de dealerul local
Rădăcini Motors Vitan, care a pus la bătaie un model Opel Insignia
cu motor turbo de pe benzină, de 1,6 litri şi 180 CP. Au participat
cei mai buni concurenţi desemnaţi de dealerii Opel din Braşov,
Argeş, Constanţa, Prahova, Vâlcea şi Covasna.
În cazul primului concurent, Cosma Dragoş Ştefan, venit de la
Braşov, Bucureştiul avea să ne rezerve o surpriză neplăcută:
lucrările de pe carosabil au îngreunat excesiv traficul în zona
traseului care ar fi trebuit parcurs, astfel încât s-a luat decizia
reconfigurării traseului de concurs. Astfel, la finalul zilei,
domnul Cosma Dragoş Ştefan a refăcut testul pe noul traseu, însă
abordarea unui stil prea alert l-a făcut să obţină cel mai mare
consum din această zi, de 6,5 litri/100 km.
Cel
de-al doilea concurent, Soceanu Lucian, venit din Constanţa, a
aplicat mai bine regulile unui consum economic, în final obţinând
5,8 litri/100km. Următorul concurent, Szoradi Csaba, din Sfântu
Gheorghe, a reuşit un parcurs chiar mai bun, obţinând 5,7 litri/100
km.
Competiţia a continuat cu Monea Dumitru Silviu, din Râmnicu
Vâlcea, care a reuşit un consum de 5,6 litri/100 km, având un
parcurs foarte bun şi abordând un stil de conducere profesionist,
cu accelerări şi decelerări lente şi schimbări bine gândite ale
treptelor. Totuşi, nu consumul său avea să fie cel mai mic.
Cel
de-al cincilea concurent, Budileanu Răzvan, din Câmpina, s-a
dovedit foarte încrezător în şansele sale de reuşită încă de la
început, dar nu s-a bazat doar pe noroc, ci, la fel ca precedentul
concurent, a aplicat lăudabil câteva principii ale unui condus
economic, obţinând un consum de 5,4 litri/100 km, valoare care a
rămas cea mai bună până la final.
Următorii doi concurenţi, Stănei Adrian (Galaţi) şi Stancu
Andrei (Piteşti) au obţinut acelaşi consum mediu, de 5,9 litri/100
km, aşa încât semifinala din 30 noiembrie s-a încheiat cu
rezultatul meritoriu al lui Budileanu Răzvan, care se va întâlni cu
ceilalţi finalişti în 5 şi 6 decembrie, la Bucureşti.
Vezi pe pagina următoare rezultatele ultimei
semifinale, pentru Bucureşti.
În
cadrul semifinalei de la Timişoara, organizată de dealerul local
Autoglobus 2000, au participat 5 concurenţi, câştigători în
preselecţiile din judeţele Arad, Bihor, Dolj, Hunedoara şi
Timiş.
Modelul de test folosit de concurenţi a fost un Opel Insignia
2.0 CDTi 130 CP, având cutie de viteze manuală cu 6 trepte, iar
traseul pregătit de Autoglobus 2000 a fost unul relevant pentru
utilizarea cotidiană a unei asemenea maşini, având două treimi de
drum naţional şi o porţiune de trafic urban, cu semafoare.
Criteriul principal de departajare a concurenţilor a fost
indicaţia computerului de bord pentru consumul mediu al maşinii,
iar, în cazul obţinerii unor valori egale pentru doi sau mai mulţi
concurenţi, criteriul de departajare a fost considerat viteza medie
îndregistrată de computerul de bord la finalul testului.
Primul
concurent a fost Ciora Călin, din Timişoara, care a obţinut un
rezultat bun, de 6,7 litri/100 km, adoptând un stil de conducere cu
viteză moderată şi utilizâd pilotul automat. Al doilea concurent,
Biro Tiberiu Aladar, din Deva (judeţul Hunedoara) a avut la finalul
testului un consum mai mare, de 7,1 litri/100 km, deşi viteza medie
a fost cu doar 0,1 km/h mai mare decât a primului – unul dintre
motivele rezultatului ceva mai slab a fost şi utilizarea, de câteva
ori, a aerului condiţionat, pentru dezaburirea maşinii.
Al treilea concurent, Diaconu Liviu Florin, din Craiova (judeţul
Dolj), a avut un parcurs foarte atent şi a folosit foarte eficient
pilotul automat, reuşind în final să obţină un consum mediu de
numai 5,6 litri/100 km, cu o viteză medie mai mare decât a
precedenţilor concurenţi. El a fost urmat de către Daniel Andrei
Adrian, din Oradea, care a reuşit o performanţă de numai 6,9
litri/100 km.
Ultimul concurent din semifinala de la Timişoara, Ursa Remus
Cristian, din Arad, avea să provoace o mare surpriză: a obţinut tot
un consum de 5,6 litri/100 km, ca şi Diaconu Liviu Florin, dar şi
aceeaşi viteză medie, de 32,3 km/h, în condiţiile în care nu a
utilizat pilotul automat. Aşadar, la Timişoara urma să aibă loc un
test de baraj între cei doi concurenţi, pentru care s-a pregătit un
traseu separat.
Tensiunea celor doi concurenţi a fost vizibilă, fiecare abordând
traseul în stil propriu: Liviu a mers extrem de precaut şi s-a
folosit la maximum de pilotul automat, în timp ce Remus a fost mai
detaşat, având un stil de conducere ceva mai alert, fără a utiliza
pilotul automat. Rezultatul duelului a fost unul foarte strâns:
Remus a obţinut 6,3 litri/100 km, iar Liviu a înregistrat 6,2
litri/100 km – deci Craiova s-a calificat în finală, cu o diferenţă
de numai 0,1 litri/100 km.
Aşadar, Diaconu Liviu Florin este câştigătorul semifinalei de la
Timişoara, organizată de Autoglobus 2000, urmând să participe la
marea finală de la Bucureşti, din intervalul 5-6 decembrie. Ursa
Remus Cristian va primi un premiu de consolare special din partea
Opel România, fiind foarte aproape de victorie – din păcate, ca în
cazul oricărei competiţii, doar unul poate merge mai departe.
Pe pagina următoare, rezultatele semifinalei din
Cluj.