Caroseria maşinilor moderne este autoportantă – nu există un cadru separat, ca la camioane sau maşinile offroad mai vechi, pe care să fie montate motorul, suspensia şi celelalte subsisteme.
Scăderea în timp a rigidităţii caroseriei duce la apariţia zgomotelor în zonele de prindere a uşilor şi capotelor, iar deformarea geometriei suspensiei intervine mai des. O caroserie reparată în urma unui accident are o rigiditate mult mai slabă şi poate fi mult mai prost izolată acustic şi, mai ales, la apă
Deci toate vibraţiile motorului şi şocurile de la suspensie sunt transmise caroseriei. Odată cu trecerea timpului, mai ales dacă maşina a mers mult pe drumuri proaste, rigiditatea caroseriei scade – lucru valabil la maşinile vechi şi foarte vechi.
Curăţarea rară a caroseriei poate duce la apariţia ruginii, în general din cauza acumulării apei şi noroiului în zone sensibile ale structurii inferioare. În teorie, caroseria unei maşini este galvanizată, fiind garantată anti-coroziune peste 10 ani în ultima vreme – dar zgârieturile inerente, neremediate la timp, ruginesc rapid şi extind suprafaţa corozivă pe sub vopsea.
Vopseaua metalizată este de preferat datorită rezistenţei mai mari la zgârieturile uşoare, în timp apărând mai greu efectul de mătuire (pierderea luciului). Anumite nuanţe ascund defecte sau zgârieturi (gri-ul sau argintiul), dar altele pun în evidenţă orice imperfecţiune (negrul). Remedierea sau revopsirea este mult mai scumpă decât în cazul vopselei normale, iar la vopsirea unei componente e foarte greu de potrivit nuanţa cu a restului panourilor caroseriei
Este mai importantă integritatea structurii caroseriei decât cea a panourilor exterioare (portiere, capotă motor sau hayon), acestea din urmă fiind mai uşor de reparat, deşi nu prea ieftin (vopsirea unei zone presupune operaţii laborioase şi materiale costisitoare).
Pentru o rezistenţă cât mai bună în timp şi minimizarea apariţiei coroziunii, maşina trebuie curăţată sistematic şi cât mai des. Spălarea maşinii este indicată chiar şi iarna, mai ales în zonele inferioare, unde se adună zăpadă şi nisip, iar sarea atacă rapid componentele metalice.
Jantele din aliaj sunt mai uşoare, deci maşina câştigă la capitolul agilitate, consumând şi o idee mai puţin. De asemenea, mai puţine ”spiţe” asigură o ventilare mai bună a sistemului de frânare. Reversul medaliei îl reprezintă sensibilitatea la gropi sau borduri, jantele uşoare zgâriindu-se sau ciobindu-se foarte uşor, la şocurile mari putând chiar să crape. Întreţinerea lor pentru păstrarea unui look atrăgător este costisitoare
Jantele din aliaj au mai mult rol estetic, avantajele dinamice fiind insesizabile, dar faptul că sunt sensibile la şocuri şi zgârieturi este un dezavantaj major pentru portofel.
Nici interiorul şi echipamentele din habitaclu nu trebuie neglijate, după cum VEDEM PE URMĂTOAREA PAGINĂ