Locul 6. Raul Oaida şi hot-rod-ul din LEGO
În timp ce majoritatea oamenilor se gândesc la LEGO ca la un joc pentru copii (”ia uite, un român care se joacă precum un copil, de ce să ne intereseze asta?!”), alţii folosesc LEGO pentru a-şi demonstra aptitudinile ieşite din comun.
Asta e o joacă extrem de serioasă: punem pariu că nici inventatorii LEGO nu ar putea face aşa ceva?
În cazul lui Raul Oaida putem vorbi de un adevărat geniu, deoarece tânărul de 20 de ani a folosit o jumătate de milion de piese de LEGO pentru a crea o maşină funcţională. Care chiar se şi mişcă, datorită propulsiei prin aer comprimat.
Păcat că uluitoarea creaţie nu mai poate fi admirată în România (unde a fost construită cu meticulozitate), ci a luat drumul Australiei, de unde este şi cel care a finanţat acest proiect. Ok, Raul, what’s next? Suntem foarte curioşi!
Locul 7. Atelierul AutoK9 şi Logan-ul Coupe
Maşina făcută de cei de la AutoK9 depăşeşte limitele unui tuning, fie el şi amplu, realizat pe baza umilului Logan (prima generaţie). Practic, cine voia un Logan Coupe, are dovada că aşa ceva se poate face.
Nu se citeşte ca-n engleză, ”auto chei nain”. Ci în română: ”auto ca nouă”. Nouă ne place!
După ce împătimiţii de la AutoK9 au demonstrat de ce sunt în stare realizând un Logan decapotabil, au simţit nevoia ”unei noi provocări” şi aşa a apărut Logan Coupe. Care e o mixtură între Logan-ul autohton, un Hyundai Coupe şi diverse componente tuning.
Maşina a fost realizată în doar o lună de zile, iar costurile s-au ridicat în jurul valorii de 10.000 de euro. Bani pe care mulţi i-ar da pe alte maşini străine, mai cu ştaif (second hand, bineînţeles). Noi, însă, ne gândim că nu e departe ziua în care vom vedea un Logan cu adevărat sportiv. Fanii îl vor!
Locul 8. Alexandru Bogdan Mariş cu Dacia 1300 Concept
Prima oară când am văzut imaginile trimise de Alexandru, noi, cei din redacţia ProMotor, am rămas cu gura căscată. După care am început discuţii aprinse. Iar apoi am început să visăm cu ochii deschişi că am putea testa o astfel de Dacie…
Hai, cine se bagă să facă bijuteria asta în realitate? O vrem!
Ce înseamnă cei trei ani dedicaţi acestui proiect de suflet? Ei bine, e suficient să spunem că, după numai o zi de la prezentarea Daciei 1300 Concept, proiectul lui Alexandru a făcut înconjurul lumii – ca idee, pe www.promotor.ro acest material a făcut în 24 de ore un milion de vizualizări!
Ne-a bucurat şi mai mult să vedem cât de mulţi dintre voi apreciază eforturile lui Alexandru (nici nu-i mai băgăm în seamă pe cârcotaşii ”anti-tot-ce-este-făcut-în-România-de-români”). Şi suntem curioşi dacă responsabilii de la Dacia se vor gândi în viitor să ia exemplul studentului român şi să-şi gratuleze fanii cu un concept de acest fel. Poate chiar să-l lase pe Alexandru şef de proiect…
Locul 9. ”The Insider” şi Iosif Oros
De câte ori în viaţă ai ocazia să iei contactul cu oameni care să te marcheze extraordinar? Ei bine, prin bunăvoinţa unui român anonim (căruia i-am atribuit numele conspirativ ”The Insider”…) am aflat mult mai multe despre o personalitate prea discretă a lumii auto: Iosif Oros.
Cel din imagine e Iosif Oros, despre care românul anonim ”The Insider” ne-a spus o poveste memorabilă
Vorbim despre un inginer de origine română (şi pentru care rădăcinile de român au rămas tot timpul respectate – vrem să fie un exemplu pentru cât mai mulţi dintre noi!) care este considerat atât părintele celebrului Ford Mustang, dar şi al maşinilor sport de masă din Europa.
Evident, la ora actuală poţi afla diverse lucruri despre diverşi oameni folosind internetul. Însă când cineva îţi spune că l-a cunoscut personal pe Iosif Oros şi îţi dă detalii pe care nu le-ai fi putut afla de nicăieri, valoarea informaţiilor creşte exponenţial. Aşadar, mulţumim mult ”The Insider”, atât noi, cât şi cititorii care ştiu să aprecieze adevăratele valori.
Locul 10. Ion Ţiriac şi Galeria Ţiriac Collection
În 2013, miliardarul Ion Ţiriac ne-a făcut o surpriză foarte plăcută: a deschis pentru marele public o expoziţie auto, în care cei pasionaţi de maşinile de altă dată, dar şi de bijuterii intangibile din epoca modernă, pot admira o colecţie vastă.
Ce simţi când intri în universul dominat de cele câteva zeci de maşini de colecţie? Fiecare trebuie să afle pe propria piele: de la invidie la admiraţie, gama de sentimente este foarte largă. Drept pentru care Ion Ţiriac este unul dintre românii care ne-a făcut fericiţi în 2013.