Rivalităţile de pe scena Salonului Auto Geneva 2013
Ferrari LaFerrari vs. McLaren P1
Doamnelor şi domnilor, este unul dintre cele mai importante meciuri ale deceniului, ba poate chiar ale începutului de mileniu 3. Un meci de categoria supergrea, în care orgoliile grandioase şi sumele exorbitante atrag atenţia mapamondului.
Într-un colţ avem parte de primul Ferrari de serie cu propulsie hibridă şi cel mai avansat tehnologic din istoria cunoscutului producător italian: Ferrari LaFerrari. În celălalt colţ, răspunsul este dat de urmaşul teribilului McLaren F1, o maşină britanică de top, născută din obsesia pentru perfecţiunea sportivă: McLaren P1.
Ferrari LaFerrari se va construi în 499 de unităţi, în timp ce McLaren F1 va fi fabricat în doar 375. Ambele vor costa peste un milion de euro, dar deja listele se pare că sunt închise.
Italianul are un motor V12 pe benzină de 800 CP şi un motor electric de 163 CP, puterea totală a sistemului hibrid botezat ”HY-KERS” ridicându-se la 963 CP (cuplul motor maxim se cifrează la 900 Nm).
Britanicul combină un motor termic mai modest, un V8 twin-turbo, cu un motor electric, puterea maximă rezultată ajungând la 916 CP, iar cuplul motor maxim la 900 Nm (ca la Ferrari).
Demarajul 0-100 km/h se realizează în mai puţin de trei secunde în ambele cazuri, iar viteza maximă este de 350 km/h la ambele modele, deşi LaFerrari se laudă că depăşeşte această barieră. McLaren contracarează, afirmând că P1 poate rula în regim strict electric până la 20 km.
În rest, meniul tehnic este extraordinar de bogat şi condimentat, aşa că, până la urmă, alegerea ţine strict de imaginea pe care şi-a făcut-o fiecare despre cele două mărci – care, să nu uităm, se duelează din greu şi în Formula 1. Îmi permit, aşadar, să dau un scor… dement:
Ferrari LaFerrari vs. McLaren P1: 1.000 – 1.000
O altă rivalitate, pe pagina următoare