Renault ZOE vs. Ford Focus Electric (vs. Toyota Prius Plug-in)
Ecologiştii cu siguranţă au fost cam nemulţumiţi de Salonul Auto Geneva 2012, deoarece trendul maşinilor electrice a fost cam slăbuţ. Au strălucit, nu foarte tare, deoarece nu vorbim de premiere absolute, versiunea de serie a lui Renault ZOE şi versiunea europeană a lui Ford Focus Electric. La care mai putem adăuga versiunea de serie pentru Europa a lui Toyota Prius Plug-in (pe care o aducem în discuţie mai mult ca observator).
Nu prea sunt multe de spus. ZOE e o citadină de categoria unui Renault Clio, în timp ce Focus-ul e o compactă care promite mai mult spaţiu, precum şi o manevrabilitate superioară. În schimb, la capitolul autonomie, ZOE se declară superior, anunţând o autonomie maximă de 210 km, faţă de Focus-ul electric, acesta promiţând, deocamdată, 160 km.
Renault ZOE convinge şi la capitolul preţ, pornind de la suma de 20.700 euro, care, evident, scade destul de mult în funcţie de bonusurile guvernamentale oferite în fiecare ţară pentru maşinile ecologice. Mia trebuie menţionat faptul că la acest preţ se adaugă şi costul abonamentului pentru baterie, aceasta nefiind inclusă în preţul maşinii. Ford Focus Electric urmează să fie vândut doar de la finalul anului, iar preţul se anunţă cu vreo 10.000 euro mai mare, deci francezii sunt avantajaţi.
Să nu uităm, însă, de observatorul japonez. Cel mai cunoscut model hibrid vine acum şi cu sistem plug-in, aşa încât Toyota Prius plug-in poate funcţiona în regim strict electric maximum 25 km. Ne vine să râdem, dacă facem comparaţia cu ZOE, însă modelul japonez are un alt avantaj: oferă o autonomie maximă de peste 1.200 km dacă se foloseşte şi motorul pe benzină. Păcat că toate acestea vin la un preţ estimativ cam mare, de peste 30.000 euro.
În concluzie, să-i dăm cezarului ce-i al… lui Renault. Adică ZOE câştigă detaşat acest meci şi are şanse să facă din Renault cel mai cunoscut constructor de maşini electrice.
Renault ZOE vs. Ford Focus Electric: 4 – 1
VEZI AICI TOATE RIVALITĂŢILE DE LA GENEVA 2012
Dacia Lodgy vs. Ford B-Max
Dacă mi-aţi fi spus anii trecuţi că la unul dintre cele mai importante saloane auto mondiale românii vor fi în centrul atenţiei, v-aş fi spus că bateţi câmpii. Însă la Salonul Auto Geneva 2012 exact asta s-a întâmplat: lumea a fost atrasă ca un magnet de cel mai ieftin monovolum cu 7 locuri de pe piaţă, respectiv de cel mai extravagant monovolum urban.
Dacia Lodgy nu se dezminte şi propune un spaţiu interior uriaş pentru un preţ foarte mic, dar şi dotări la care nu te-ai aştepta de la un low-cost. E adevărat că Lodgy se va produce în Maroc, dar lumea deja asociază numele Dacia cu România, în mod pozitiv. Modelul se anunţă un adevărat hit pritre familiştii din Europa şi un coşmar pentru concurenţă.
Ford B-Max este un mic pionier, venind cu ideea eliminării montantului central, ceea ce oferă un acces foarte bun în habitaclu, mai ales că uşile spate sunt culisabile. În rest, vorbim practic de o Fiesta transformată în monovolum, care va fi construită în România şi vrea să-i atragă pe familiştii tineri.
Dacă ai o familie mare, te interesează un spaţiu mare şi un preţ mic, aşa încât zarurile au fost aruncate încă înainte de terminarea salonului elveţian.
Dacia Lodgy vs Ford B-Max: 3 – 1