Noul pick-up japonez Isuzu D-Max obţine doar 4 stele Euro NCAP, dar, per ansamblu, vorbim de un rezultat bun pentru segmentul pick-up-urilor din această categorie.
La impactul frontal, cabina lui D-Max asigură o protecţie moderată pentru pasageri, dar se comportă foarte bine la impactul lateral sau cel din spate. În privinţa copiilor, manechinul corespunzător copiilor cu vârsta de 3 ani a înregistrat rezultate slabe la nivelul pieptului, în rest maşina primind calificative medii pentru siguranţa copiilor.
Fiind o maşină masivă, Isuzu D-Max nu stă prea bine nici la capitolul securitatea pietonilor, maşina primind la limită ”nota de trecere”. D-Max primeşte o notă bună la capitolul sisteme de asistenţă, ESP-ul fiind standard, doar limitatorul de viteză nefiind disponbil.
Monovolumul urban produs la Craiova, micul Ford B-Max, a trecut fără probleme de crash-testele Euro NCAP şi şi-a trecut în palmares cele 5 stele râvnite.
Cei care erau reticenţi în privinţa eliminării montantului central au acum dovada că inginerii Ford au ştiut ce fac: Ford B-Max s-a comportat foarte bine la impactul lateral, primind punctajul maxim. Şi copiii sunt foarte bine protejaţi în Ford B-Max, atât la impactul frontal, cât şi la cel lateral sau din spate.
B-Max a primit un punctaj mai mic în domeniul protecţiei pietonilor din cauza riscului mediu de rănire a capului adulţilor la impactul cu capota. În schimb, protecţia oferită pietonilor-copii e considerată bună.
În privinţa echipării cu sisteme de siguranţă, B-Max vine cu ABS şi ESP standard, însă lipsa unui sistem de limitare a vitezei a adus cu sine depunctarea maşinii. De reţinut că B-Max poate fi echipat cu sistemul de frânare autonomă în caz de urgenţă Ford Active City Stop, premiat în 2011 de Euro NCAP.