Pentru început, noul Mercedes-Benz C-Class poate fi comandat, deja şi în România, cu trei motorizări, două pe benzină şi una diesel. E o ofertă modestă, ulterior urmând a fi introduse în gamă şi motoare mai mari – momentan, cele trei propulsoare au doar 4 cilindri, iar tracţiunea integrală nu e disponibilă.
Mai jos, o comparaţie între motorizările oferite de A4, BMW Seria 3 şi noul Mercedes-Benz C-Class:
1. Motoare benzină
1.1 Audi A4
1.2 BMW Seria 3
1.3 Mercedes-Benz C-Class
2. Motoare diesel
2.1 Audi A4
2.2 BMW Seria 3
2.3 Mercedes-Benz C-Class
În ce priveşte alte versiuni de caroserie, deocamdată pentru noul C-Class nu se oferă decât varianta sedan, versiunile break şi coupe continuând să fie bazate pe precedenta generaţie cel puţin până la jumătatea lui 2014.
Prin comparaţie, BMW Seria 3 oferă nu mai puţin de trei versiuni de caroserie (sedan, Touring şi Gran Turismo), la care se mai adaugă modelele Seria 4 Coupe şi Cabrio, care utilizează platforma tehnică a Seriei 3.
Şi în cazul lui Audi A4 oferta de caroserii este generoasă, pe lângă A4 Sedan şi Avant germanii din Ingolstadt utilizând platforma pentru modelele A5: coupe, cabrio şi Sportback.
PREŢURI ŞI DISPONIBILITATE
Cel mai accesibil Mercedes-Benz C-Class porneşte de la 34.100 de euro, fiind vorba despre varianta pe benzină C180. Este o diferenţă de aproape 5.000 de euro faţă de cel mai ieftin Audi A4 (1.8 TFSI de 120 CP – de la 29.359 euro) şi cel mai ieftin Seria 3 (316i de 136 CP – de la 29.822 euro).
Principalele explicaţii ţin atât de noutatea modelului C-Class şi de imaginea pe care producătorul german vrea să o păstreze, cât şi de motorizarea de bază mai potentă sau de nivelul de echipare standard mai bogat.
În cazul motorizării pe benzină superioare (C200, de 184 CP), cu un preţ de bază de 37.076 euro, diferenţele faţă de rivali rămân aproximativ la acelaşi nivel: Audi A4 1.8 TFSI (170 CP) porneşte de la 32.600 de euro, în timp ce BMW 320i (184 CP) pleacă de la 34.534 euro, dar are cilindreea mai mare, de 2,0 litri.
Versiunea diesel Mercedes-Benz C220 BlueTEC este cea mai scumpă din gama noului C-Class, pornind de la 39.060 euro. Varianta Audi A4 direct concurentă este cea cu motorizarea 2.0 TDI de 150 CP (de la 33.239 euro), iar Seria 3 răspunde cu varianta 318d de 143 CP (de la 33.294 euro). Deci vorbim de o diferenţă de preţ şi mai mare decât în cazul motorizărilor pe benzină.
VOI CE MODEL PREFERAŢI ŞI DE CE?