8. Ţine luminile de întâlnire aprinse
Din ce în ce mai multe maşini au Daytime Running Lights cu LED, însă este bine ca pe ploaie să-ţi aprinzi faza scurtă, pentru că odată cu ea se aprind şi blocurile optice spate. Nu este obligatoriu, însă, în funcţie de cât de urâtă e vremea şi de cât de mică este vizibilitatea, luminile de întâlnire pot fi de mare ajutor.
Un plus de vizibilitate (mai ales pentru cei din spatele tău) îţi oferă şi faurile/stopurile de ceaţă, însă indicat ar fi să le foloseşti doar dacă vizibilitatea pe drum scade dramatic – probabil ai întâlnit măcar o dată în viaţă un şofer care are stopurile de ceaţă aprinse şi ştii cât de deranjante pot deveni după câţiva zeci de kilometri.
9. Evită să foloseşti faza lungă
Ai suficiente motive bune (enunţate la începutul articolului) pentru care, în vremuri ploioase, este bine să rulezi cu viteză redusă. În cazul acesta, folosirea fazei lungi nu doar că este inutilă ţie, însă este şi foarte obositoare pentru şoferii care vin din contrasens.
10. Nu ezita să foloseşti avariile
În cazul în care ritmul cu care se circulă depăşeşte normele tale de siguranţă, poţi apela oricând la avarii, semnalând celor din spatele tău că nu mai vrei să mergi aşa repede ca ei, însă că vrei să fii văzut, totuşi.
Dacă ai întâmpinat situaţii concrete în care unul dintre cele 10 sfaturi generale te-a salvat (sau dacă ai şi tu sugestii) împărtăşeşte-le cu toată lumea în rubrica de comentarii de mai jos.